AlphaHelix dotterbolag Techtum tecknar distributionsavtal för Norden

Techtum Lab AB har tecknat exklusivt distributionsavtal med RealSeq Biosciences, USA. RealSeq tillverkar produkter för bibliotekspreparering av mikroRNA för analys via NGS.

- RealSeq har marknadsledande prestanda, vilket har visats i oberoende jämförande studier. Det är ett komplement till vårt växande sortiment för NGS och speciellt RNA-Seq. Techtum fortsätter att bredda sitt sortiment för det starkt växande RNA-Seq området och hoppas kunna presentera nya produkter inom kort. Vi ser en hög potential inom detta område och vår förhoppning är att produktområdet kommer att utvecklas till ett av Techtums viktigaste produktområde vid sidan om molekylär diagnostik och biobanksprodukter, säger Mikael Havsjö, VD AlphaHelix.

Kontakt person på AlphaHelix Molecular Diagnostics AB (Publ.):
Mikael Havsjö, CEO
Mikael.havsjo@alphahelix.com

Ulrica Karlsson, SO
Ulrica.karlsson@alphahelix.com

AlphaHelix Molecular Diagnostics AB (publ) har patent för snabba PCR/QPCR analyser av DNA/RNA. Dotterbolaget Techtum Lab  AB är en etablerad distributör av laboratorieinstrument och förbrukningsvaror sedan 1975. Dotterbolaget Cybergene är pionjärer inom genetisk fosterdiagnostik sedan 2004.