AlphaHelix säljer robotar till Rumänien

AlphaHelix har genomfört en affär med rumänska Sanimed International Impex SRL som omedelbart börjar sälja AlphaHelix vätskehanteringsrobot Rob™. Initialt handlar det om två robotar som levererats och betalats; jämte förbrukning.

”Den initiala affären är inte stor, dryga 300 kSEK, men den markerar en ny situation i marknaden. Tidigare har vi haft svårt att få distributörerna att prioritera Rob™; som ju kräver engagemang, kunskap och, inte minst, kapitalbindning. När nu efterfrågan ökar så vågar man gå vidare i sina affärer. Kunderna har också större acceptans för att utbildning och support kan ske på distans; och där står vi synnerligen väl förberedda.” säger Mikael Havsjö, AlphaHelix Technologies, i en kommentar.

”Vårt största problem historiskt har varit de långa säljcyklerna. Dessa tycks nu ha kortats betydligt. När väl affärerna trillar in blir dock belöningen värd mödan; eftersom varje robotaffär genererar åratal av intäkter i form av förbrukning och service. Mängden internationella förfrågningar har också ökat rejält. Nu skall vi bara försöka leverera i den takt marknaden efterfrågar.”  kommenterar VD Mattias Molin affären.

SO Mikael Havsjö

Mikael.havsjo@alphahelix.com

Denna information är sådan information som AlphaHelix Molecular Diagnostics AB(publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28:e april, 2020.