AlphaHelix skriver avtal med nya distributörer och levererar fyra ROB™ till asien i juni

Lanseringen av AlphaHelix vätskerobot RoB™ har resulterat i avtal med nya distributörer i Sydkorea, Taiwan och Kina. Produkt och säljutbildning har genomförts på plats och marknadsföringen på lokal marknad har inletts. Leveranserna av Rob™ har genomförts i juni till ett sammanlagt ordervärde av 527 000 SEK.

”Det är särskilt glädjande att Fosun Diagnostics, den största tillverkaren av molekylärbiologiska kit i Kina lagt en order. De erbjuder sedan tidigare automatisering för DNA extraktion samt tillverkar egna QPCR instrument. Rob ger dem möjlighet att erbjuda automatisering med full spårbarhet i hela analysprocessen” säger Mikael Havsjö, ordförande i AlphaHelix.

AlphaHelix har slutit avtal med Bio-Gene för distribution av Rob™ . Företaget är baserat i Hong Kong och har 6 säljkontorutspridda vid de viktigaste marknaderna. I Sydkorea är det PK Technologies som är distributören och i Taiwan kommer Rob™ att säljas av Mbitious som båda två redan är etablerade distributörinom QPCR/PCR.

”Att den asiatiska marknaden är mycket spännande är ingen nyhet. Trots låga arbetskostnader så är potentialen enorm för automatisering. Ökad resultatsäkerhet och spårbarhet driver på utvecklingen. Speciellt tillfredställande är att PK Technologies och Mbitious valt att sälja Rob trots att de också säljer konkurrenten Piro. Ett gott betyg för Rob. ”säger Peter Herte, VD för AlphaHelix.

Mikael Havsjö

Peter Herte

peter.herte@alphahelix.com

Denna information är sådan information som AlphaHelix Molecular Diagnostics AB(publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21:a juni 2017.