Alphahelix tecknar distributionsavtal med Sopachem i Benelux

AlphaHelix  har tecknat ett avtal för distribution av sina produkter i Belgien, Nederländerna och Luxemburg. Distributör blir Sopachem B.V.; som täcker regionen med egna kontor i samtliga länder. Bolaget är certifierat enligt ISO 9001-2000.

”Det är verkligen ett kvitto på våra produkters konkurrenskraft. Sopachem har ett mycket gott namn på marknaden och är en stark distributör inom både diagnostik och PCR/QPCR. Vi uppfattar dem som mycket kräsna i sitt urval av leverantörer. Dessutom tror vi att Benelux är en mycket bra marknad för oss.”, kommenterar Mikael Havsjö, VD för dotterbolaget AlphaHelix Molecular Technologies.

Kontaktpersoner på AlphaHelix Molecular Diagnostics AB (Publ.):

Mikael Havsjö
mikael.havsjo@alphahelix.com

Mattias Molin
mattias.molin@alphahelix.com

Denna information är sådan information som AlphaHelix Molecular Diagnostics AB(publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 januari 2018.