God att dricka och enkel att ta med - Alpro mandeldryck i ny skrud

Report this content

Alpro fortsätter att öka tillgängligheten inom den växtbaserade kategorin. Träningssäsongen utomhus lurar runt knuten och Alpro mandeldryck 250 ml är enkel att ta med i tränings- eller handväskan. Drycken är uppfriskande, söt i smaken och passar alla på jakt efter en miljövänlig och hälsosam livsstil.

Storebror (1 l) var banbrytande för två år sedan och Alpros första produkt som inte innehöll soja. Sedan dess har fler dryckesbaser tillkommit och samtidigt har intresset för mandeldrycken hela tiden ökat. Drycken finns dessutom numera både som vanlig och som osötad och även med smak av mörk choklad.

– Vår produktportfölj har breddats på kort tid och vi försöker ha örat mot marken. Våra konsumenter frågar ofta efter fler osötade alternativ, fler smaker och nya växtbaser. Inte sällan återkommer de också till mindre förpackningar för att våra drycker ska bli enklare att ta med. Denna gång är det detta vi tagit fasta på, säger Hanna Möller produktchef på Alpro.

Alpro mandeldryck kommer i smidig Tetra Pak och rymmer
250 ml. Förpackningen är stöttålig och lätt. Perfekt att slänga ner i träningsbagen och dricka efter ett intensivt pass. Allt fler upptäcker tjusningen med att träna utomhus och springa långt.

– Vi vet att många vill äta mer miljövänligt och hälsosamt, vi vet också att många av våra kunder gillar att träna. Med vår nya förpackning vill vi göra det enklare att njuta av drycken också när man är på språng, säger Hanna Möller.

Alpro mandeldryck består av malda lättrostade mandlar som odlats kring Medelhavet. Mandeldrycken är berikad med kalcium och vitaminerna B2, B12, D samt E och passar bra för den som är laktosintolerant. Den har dessutom låga halter av mättat fett.

Alpro uppdaterar samtidigt utseendet på samtliga sojabaserade drycker som innehåller 1 liter. Förpackningen blir något smalare och ny större skruvkork i syfte att förenkla ytterligare vid servering.

Alpro mandeldryck 250 ml har det rekommenderade butikspriset på 9,50 kr.

Läs mer på www.alpro.com/se

För mer information, kontakta:
Hanna Möller, produktchef 073-075 30 40 hanna.moller@kungmarkatta.se

För högupplösta bilder eller produktprover, kontakta
:
Ida Åstrand, Grayling 0737-63 97 32 ida.astrand@grayling.com

Alpro ® är både europeisk och svensk marknadsledare på sojabaserade drycker och vegetabiliska livsmedel (margarin, desserter, varianter till yoghurt och alternativ till grädde och kött) och har nyligen utökat sitt sortiment med drycker baserade på mandlar och hasselnötter.

Alpro ® har sitt huvudkontor i Ghent, Belgien, och sysselsätter mer än 850 personer. Alpro ® omsatte 300 miljoner euro under 2012 och fortsätter att växa.

Taggar: