Xdin AB förvärvar FrontPartner AB

Report this content

Xdin AB förvärvar FrontPartner AB Xdin AB har förvärvat samtliga aktier i FrontPartner AB, vars verksamhet innefattar tung kompetens inom mjuk- och hårdvaruutveckling. Förvärvet kommer förstärka Xdins affärsområde Embedded Systems. FrontPartner är ett kunskapsföretag inom kvalificerad systemutveckling. Kontoret finns i Alingsås och kunderna är bl a. Ericsson, Allgon, Autoliv, PostNet och SecureCom. Bolaget omsätter ca 9 MSEK och har i dag 12 medarbetare. "Efter ett antal uppbyggnadsår har tiden blivit mogen för FrontPartner att kliva in i en mera expansiv verksamhet. Xdin som visat vägen genom flera tidigare förvärv känns helt rätt för oss.", säger Mathias Widman, Styrelseordförande FrontPartner. "Inom Xdin får vi kraften att utveckla många av de idéer som vi hittills inte orkat fullfölja. Xdin med sitt imponerande track record blir den perfekta partnern. Vi kommer tillsammans att utveckla bolaget och genomföra våra långsiktiga mål." säger Hans Stenberg vVD FrontPartner. "FrontPartner är ett företag som vi tidigt fick upp ögonen för. De är ett gäng som har en kunskap och energi som vi uppskattar. FrontPartner kommer tillföra oss en ny kategori av kunder som vi ser fram emot att få arbeta med. Alla de produktidéer som finns inom FrontPartner kommer vi tillsammans att utveckla till färdiga produkter. Exempel på detta är spännande lösningar inom säkerhet.", säger Hans Norén VD, Xdin. Om Xdin Xdin är ett kunskapsföretag inom produktutveckling för framförallt fordonsindustrin som expanderat kraftigt under de senaste åren. Huvudkontoret finns i Göteborg. Xdin har också verksamhet på andra orter i Sverige samt i USA. Bolaget omsätter ca 200 MSEK och har i dag ca 210 anställda. Detta är ytterligare ett steg i Xdin's expansion, vi påminner om: · Bure Equity investerar i Xdin, 19 september 2001 · Partneravtalet med Matra Datavision, 5 maj 2001 För mer information, vänligen kontakta: Hans Norén, VD Xdin AB, 0736-88 12 01 Mikael Eriksson, Affärsområdeschef Embedded Systems, Xdin AB, 0736-88 10 73 Hans Stenberg, vVD, Frontpartner AB, 0709-31 24 05 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/25/20010924BIT00960/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/25/20010924BIT00960/bit0002.pdf