• Alten/

XDIN AB förvärvar Model Based Management AB och bildar XDIN MANAGEMENT AB

XDIN AB förvärvar Model Based Management AB och bildar XDIN MANAGEMENT AB XDIN AB (publ) har per 1 september 2000 förvärvat samtliga aktier i Model Based Management AB (MBM) i utbyte mot Xdin aktier. MBM erbjuder sina kunders verksamhet, framsynta verktyg och professionell kompetens. MBMs vision är att skapa lust och förmåga till förändring hos sina kunder. Företaget har idag 17 medarbetare lokaliserade i såväl Sverige som Norge. Omsättningen för det brutna räkenskapsåret 99/00 var 16,7 Mkr. - Xdin och MBM har under senaste åren haft olika former av samarbeten. Genom denna affär kommer vi nu kunna fullfölja våra expansionsplaner och koncentrera oss på kärnverksamheten, säger Hans Norén, VD på MBM. "Det känns mycket bra", fortsätter Hans. - Xdins kunskap inom avancerad IT-utveckling kommer säkerställa möjligheten till kompletta åtaganden för befintliga och nya kunder. Vi kommer kunna stödja våra kunder i allt från verksamhetsanalyser till implementerade IT-system, säger Xdins VD Ulf Wallin. MBM kommer etableras som ett eget affärsområde inom Xdin under namnet XDIN MANAGEMENT AB. Förändringskonceptet som kallas för Model Based Management, kommer fortsätta att utgöra grunden för detta affärsområdes verksamhet. MBM konceptet, som inkluderar det grafiska analysverktyget "Business Viewer", engagerar medarbetare hos våra kunder och hjälper dem visualisera och dokumentera sina processer. Kundens verksamhetsmål och visioner blir betydligt enklare att kommunicera genom att en gemensam bild av verksamheten åskådliggörs. Xdin är ett konsultföretag inom Teknisk IT, verksamt i Sverige och USA. Med fokusering på nytänkande företag så utvecklar Xdin konkurrenskraftiga produkter och processer. I dag bedrivs verksamheten från fyra affärsområden: Management, Systems, Simulations och Solutions. Antalet medarbetare uppgår idag till ca. 210 st. För ytterligare information, vänligen kontakta: Ulf Wallin, Verkställande Direktör XDIN AB, 031-725 1046 Hans Norén, Verkställande Direktör MBM AB, 031- 779 7200 Besök XDIN på: www.xdin.com Läs mera om MBM: www.mbmsweden.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/20/20000920BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/20/20000920BIT00420/bit0002.pdf