Xdin erhåller utvecklingsuppdrag från internationell fordonstillverkare

Xdin erhåller utvecklingsuppdrag från internationell fordonstillverkare Genombrottsorder för Xdin på Europa-marknaden som kommer att kräva nyrekryteringar i Göteborg Xdins avdelning för produktutveckling har erhållit sin första prestigeorder från en internationell fordonstillverkare i Europa. Uppdraget har påbörjats och kommer att kräva nyrekryteringar för Xdin i Göteborg. Tomas Ängkulle, ansvarig projektledare på Xdin: "Denna första genombrottsorder för Xdin i Europa visar att vår arbetsmetodik och CAD- kunskaper inom produktutveckling håller världsklass. Vi är oerhört stolta över att ha blivit vald som utvecklingspartner och vi tror att detta är den första ordern av flera, som vi kommer att få från kunder i Europa, Asien och USA." Xdin har i över tio års tid utvecklat och förfinat de arbetsmetoder som erbjöds kunder i Sverige och USA. Tomas Ängkulle igen: " Det är framförallt kunder inom fordonsindustrin som driver utvecklingen framåt och som efterfrågar våra spjutspetskunskaper. Uppdragen tvingar oss att kontinuerligt förfina och utveckla metodiken, för att kunna vara steget före alla andra. Även om vi kommit långt, har vi fler spännande idéer i pipeline." Ordervärdet beräknas initialt till ca 10 Mkr och kommer innebära att Xdin behöver nyrekrytera ca 10 personer. För ytterligare information kontakta Tomas Ängkulle, Chef Product Development, tel. 031-725 1012 Mikael Sievers, Corporate Communications, tel. 031- 725 1056 Om Xdin Xdin är ett utvecklingsföretag som med kreativitet utvecklar idéer, produkter och processer för nytänkande företag. Xdin väcker lusten och förmågan till förändring och utveckling genom att tillhandahålla tjänster, utbildning och skapande verktyg. Xdin har ca 225 medarbetare och har verksamhet i Sverige och USA. Xdin ägs till 35 % av Bure Equity. Mer information om Xdin finns på bolagets hemsida: xdin.com Bolagets adress XDIN AB Gustaf Werners Gata 12 SE-421 32 Västra Frölunda Tel. 031-725 1000 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT00470/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT00470/wkr0002.pdf