Xdin expanderar utbildningsverksamheten

Xdin expanderar utbildningsverksamheten Skriver partneravtal med PTC och startar utbildning i Stockholm Xdin är sedan i somras Certified Training Partner till Parametric Technology Corporation, PTC. Från den 1 oktober 2002 kommer Xdin och PTC att tillsammans bilda den största leverantören av utbildningar inom Pro/ENGINEER i Sverige, med inriktning på fortsatt expansion. Samarbetet innebär också en fortsätt utveckling av metodiken 'Precision Learning', som möjliggör för kunder att kunna mäta kompetensnivån hos användarna. Resultaten används sedan för att skräddarsy en individanpassad utbildningsplan som genomförs med traditionell lärarledd utbildning i kombination med e-learning. Den höga effektiviteten i utbildningsleveransen är unik på marknaden. Anders Johansson, Application Services Xdin: "Att vi numera erbjuder PTC's utbildningskoncept 'Precision Learning' är ett naturligt steg för oss när vi nu går mot att bli en mer komplett leverantör av kompetensutveckling inom produkt- och produktionsutveckling. Partnerskapet är också en eloge till våra lärare, som nu får bevis för sin höga kvalité." Johan Lundell, Service Delivery Manager PTC: "Tack vare samarbetet med Xdin kan vi tillföra vårt utbildningsprogram Sveriges i särklass skickligaste utbildare, med flera års erfarenhet från industrin och utbildning åt PTC's kunder. Dessutom innebär avtalet att vi även får tillgång till nya trevliga utbildningslokaler på Xdins kontor i Göteborg." Xdin kommer från den 1 oktober 2002 att dela kontor med PTC i Stockholm. För Xdins räkning innebär samarbetet att ca 5 nyrekryteringar kommer att bli aktuella. För ytterligare information kontakta Anders Johansson, Chef Application Services, Xdin tel. 031 - 725 1083 Johan Lundell, Service Delivery Manager, PTC, tel. +44 (0)7770 802 458 Mikael Sievers, Corporate Communications, Xdin tel. 031 - 725 1056 Göteborg den 1 oktober 2002 XDIN AB (publ) Om Xdin Xdin är ett utvecklingsföretag som med kreativitet utvecklar idéer, produkter och processer för nytänkande företag. Xdin väcker lusten och förmågan till förändring och utveckling genom att tillhandahålla tjänster, utbildning och skapande verktyg. Xdin har ca 235 medarbetare och har verksamhet i Sverige och USA. Xdin är ett navbolag inom Bure Equity koncernen. Mer information om Xdin finns på bolagets hemsida: xdin.com Om PTC PTC utvecklar, marknadsför och stödjer lösningar som hjälper tillverkande företag att utveckla bättre produkter som når marknaden snabbare. PTC är världens största mjukvaruföretag helt fokuserat på produktutveckling. Företaget stödjer mer än 33 000 kunder över hela världen. Mer information om PTC finns på: www.ptc.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT00360/wkr0002.pdf