Xdin startar ett Innovation Center

Xdin startar ett Innovation Center Sätter fokus på idé- och produktutveckling med erfaren ledare Xdin har startat en egen verksamhet för idé- och produktutveckling. Syftet är att skapa nya patent och produkter eller nya verksamhetsområden/bolag till Xdin, som bygger på innovativa idéer från dess medarbetare. Även externa idéer kommer att övervägas. Ansvarig för detta Innovation Center är Johan Falk som arbetat med uppfinningar och innovationer i hela sitt yrkesverksamma liv. Johan har ett flertal patent och produkter med sig i bagaget, och med dem utmärkelser såsom Årets Nyföretagare och pris i Innovation Cup. Johan Falk: "Nu börjar vi bygga en bas med immateriella rättigheter och kunskaper som skall generera betydande intäkter för Xdin i framtiden. Arbetet med att utvärdera redan befintliga innovativa idéer, är redan i gång. Flera av dem är fantastiskt spännande, så det känns jättekul." Hans Norén, VD: "Satsningen på ett Innovation Center är helt i linje med vår nya projektstyrda organisation. De idéer som i framtiden skall skjutas ut ur vår vulkan skall det bli roligt att följa, både ekonomiskt och rent tekniskt." Innovation Center hoppas inom kort kunna presentera ett av sina första patent, projekt X0001. För ytterligare information kontakta Johan Falk, ansvarig för Innovation Center, tel. 031-725 1011 Hans Norén, VD, tel. 031-725 1046 Om Xdin Xdin är ett utvecklingsföretag som med kreativitet utvecklar produkter och processer för nytänkande företag. Xdin väcker lusten och förmågan till förändring och utveckling genom att tillhandahålla tjänster, utbildning och skapande verktyg. Xdin har ca 225 medarbetare och har verksamhet i Göteborg, Lidköping, Stockholm, Malmö, Virginia Beach, Greensboro och Detroit. Xdin ägs till 35 % av Bure Equity. Mer information om Xdin finns på bolagets hemsida: xdin.com Bolagets adress XDIN AB Gustaf Werners Gata 12 SE-421 32 Västra Frölunda Tel. 031-725 1000 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/18/20020318BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/18/20020318BIT00080/wkr0002.pdf