FDA godkännande av Althin Medical produkter

Report this content

FDA godkännande av Althin Medical produkter Amerikanska FDA (Food and Drug Administration) har nu godkänt samtliga dialysatorer tillverkade i Ronneby för försäljning i USA. Detta innebär att Althin Medicals strategi att tillverka alla dialysatorer för försäljning i hela världen nu kan genomföras fullt ut och att konverteringen av dialysator programmet i USA kan genomföras enligt plan. I och med dagens godkännande är samtliga produkter, dialysatorer och bikarbonatpatroner som tillverkas i Ronneby, godkända för försäljning i USA. Althin Medical AB (publ.) 2000-01-20 Althin Medical AB är en internationell, medicinteknisk koncern med huvudverksamhet inom området hemodialys. Försäljningen av koncernens produkter sker genom en världsomspännande organisation som täcker ett 70- tal länder via 13 egna bolag och 50-talet distributörer. För ytterligare information vänligen kontakta Otto Svensson, Divisionschef Dialysatorer/Altracart, på 0708-759 479 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00490/bit0002.pdf