Altima noteras på Stockholmsbörsens O-lista idag

Report this content

Altima noteras på Stockholmsbörsens O-lista idag Tisdagen den 16 december 2003 är första dag för handel i Altima-aktien på Stockholmsbörsens O-lista. Aktien kommer att handlas under kortnamnet ALTI. Altima är ett av Nordens ledande maskinuthyrningsföretag och har tidigare varit ett dotterbolag inom NCC-koncernen. I april 2003 beslutade NCCs bolagsstämma om att dela ut Altima till NCCs aktieägare, där 10 NCC-aktier ger rätt till 1 aktie i Altima. Det innebär att NCCs största ägare Nordstjernan och Lundbergs även är stora ägare i Altima. Den 10 december lämnades ett offentligt erbjudande till de blivande aktieägarna i Altima från det finska noterade uthyrningsföretaget Ramirent. Ramirent erbjuder de blivande aktieägarna i Altima att överlåta sina aktier till Ramirent i utbyte mot nyemitterade aktier i Ramirent. Styrelsen för Altima rekommenderar enhälligt Altimas aktieägare att acceptera erbjudandet. Altimas aktie kommer att handlas på Stockholmsbörsen till dess att affären är genomförd. Mer information om erbjudandet finns på www.altimagroup.com. För ytterligare information, vänligen kontakta: Mikael Öberg, verkställande direktör, tel 031-57 84 30 eller 0706-71 90 04 Bianca Timoteusson, IR-koordinator Altima AB, tfn 031-57 84 31 eller 070-658 63 07 Med en omsättning på cirka 1,4 miljarder kronor och 950 medarbetare är Altima en av de största aktörerna inom maskinuthyrningsbranschen i Norden och Baltikum. Läs mer om företaget på www.altimagroup.com. ALTIMA AB Postadress 425 37 Hisings Kärra Besöksadress Tagenevägen 25, Hisings Kärra Kontakt Tel: 031-57 84 00 Fax: 031-57 84 21 www.altimagroup.com Organisation Org.nr 556223-6371 Göteborg, Sweden ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/16/20031216BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/16/20031216BIT00060/wkr0002.pdf