Ramirent fullföljer erbjudandet till Altimas aktieägare

Report this content

Ramirent fullföljer erbjudandet till Altimas aktieägare Ramirents offentliga erbjudande har under den ordinarie anmälningsperioden accepterats i sådan utsträckning att Ramirent kontrollerar 94,62 procent av aktier och röster i Altima. Ramirent fullföljer erbjudandet till aktieägarna i Altima och förlänger anmälningsperioden fram till och med den 13 februari 2004. Ramirent Oyj:s offentliga erbjudande till aktieägarna i Altima AB (publ) har under den ordinarie anmälningsperioden accepterats i sådan utsträckning att Ramirent kontrollerar 9.689.135 aktier i Altima, vilket motsvarar 94,62 procent av aktier och röster. Ramirent har inte förvärvat några aktier i Altima vid sidan av erbjudandet. I syfte att möjliggöra för de aktieägare i Altima som ännu inte har accepterat erbjudandet att göra det har Ramirent beslutat att förlänga anmälningsperioden fram till och med den 13 februari 2004. För varje Altima-aktie erbjuds 0,6054 nya aktier i Ramirent. Med stöd av godkännande från extra bolagsstämma i Ramirent den 13 januari 2004 av en ökning av aktiekapitalet om högst 5.213.255,56 euro, har Ramirents styrelse idag godkänt teckning av 5.865.802 aktier, motsvarande en ökning av aktiekapitalet om 4.932.785,38 euro. Ökningen av aktiekapitalet förväntas registreras i det finska handelsregistret omkring den 28 januari 2004. Styrelsen har även beslutat förlänga tiden för teckning av aktier fram till den 23 februari 2004 i syfte att möjliggöra utgivande av aktier till de aktieägare i Altima som accepterar erbjudandet under den förlängda anmälningsperioden. Redovisning av vederlag till de aktieägare i Altima som har accepterat erbjudandet under den ordinarie anmälningsperioden beräknas påbörjas omkring den 30 januari 2004 (den 1 mars 2004 till de aktieägare som har valt den förenklade försäljningsprocessen). Redovisning av vederlag till de aktieägare i Altima som accepterar erbjudandet under den förlängda anmälningsperioden beräknas påbörjas omkring den 26 februari 2004 (i slutet av mars 2004 till de aktieägare som väljer den förenklade försäljningsprocessen). För ytterligare information, vänligen kontakta: Mikael Öberg, verkställande direktör, tel 031-57 84 30 eller 0706-71 90 04 Bianca Timoteusson, pressansvarig/IR-koordinator, Altima AB, tfn 031-57 84 31 eller 070-658 63 07. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/23/20040123BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/23/20040123BIT00730/wkr0002.pdf