Alvarez & Marsal rekryterar KPMG Sveriges värderingschef för att leda den nordiska värderingsverksamheten

Report this content

Daniel Frigell ansluter till A&M Stockholm, där han kommer att stärka kapaciteten för att möta efterfrågan på oberoende rådgivning, fri från revisionskonflikter

Stockholm 16 november, 2017det ledande internationella konsultföretaget Alvarez & Marsal (A&M) fortsätter att expandera den nordiska verksamheten med Daniel Frigell som kommer att leda den nordiska värderingsverksamheten. Frigell, som närmast kommer från posten som Head of Valuation Services på KPMG Sverige, är ytterligare en senior konsult som valt att ansluta till A&M:s Stockholmskontor. Rekryteringen är ett led i företagets globala expansionsstrategi och ett svar på den ökade efterfrågan av oberoende rådgivning, fri från revisionskonflikter, drivet av de europeiska regulatoriska förändringarna .

I sin nya position kommer Daniel Frigell att bygga upp företagets nordiska värderingsverksamhet som erbjuder kunder djup expertis och en lång erfarenhet av rådgivning kring bl.a. tvister, skatte- och transaktionsvärderingar, finansiell modellering och analys. Daniel är en av Nordens mest erfarna konsulter inom sitt område och expert inom värdering i samband med tvister samt incitamentsprogram. Rekryteringen är ett led i A&M:s fokus på den nordiska marknaden där man nu expanderar erbjudandet och förmågan att maximera värdet för nordiska kunder.

”De skärpta regelverken innebär allt högre krav på nordiska företag att söka lokala experter som är oberoende från revisionskonflikter och som har den kompetens och erfarenhet som traditionellt varit förknippade med Big Four", säger Christer Wiberg, Nordic Practice Co-Leader.

Helene Willberg, Nordic Practice Co-Leader, kommenterar, “Våra klienter uppskattar A & M:s oberoende plattform, flexibilitet och seniora rådgivning för att tillgodose sina behov. Daniels långa erfarenhet inom området kommer hjälpa våra kunder att möta de utmaningar de står inför. Vidare kommer hans ledarskapserfarenhet att vara ovärderlig i företagets snabba expansion”

Daniel Frigell har 17 års erfarenhet som konsult inom strategisk och finansiell rådgivning. Han har varit rådgivare till såväl noterade som onoterade och ägarledda bolag och har en lång erfarenhet av att arbeta med riskkapitalbolag och deras portföljbolag. Hans erfarenhet omfattar projekt inom företagsvärdering, transaktionsrådgivning, sakkunnigutlåtande samt rådgivning kring incitamentsprogram. Han är en av de ledande sakkunniga i Sverige inom företags- och skadevärderingar.

“Daniels utnämning visar på A&M:s fortsatta expansionsstrategi och målsättningen att erbjuda integrerad rådgivning som maximerar värde för våra kunder globalt” säger Paul Aversano, Managing Director och Global Practice Leader på A&M’s Transaction Advisory Group. “Hans expertis ger oss också möjlighet att öka takten i uppbyggnaden av den nordiska organisationen och möjlighet att möta den ökade efterfrågan under 2018.”

Innan KPMG, arbetade Daniel Frigell på seniora positioner inom PwC och Cap Gemini Ernst & Young. Han har studerat vid Uppsala Universitet och Handelshögskolan i Stockholm och är en Certified European Financial Analyst (CEFA/AFA). Daniel anlitas frekvent som föreläsare inom ämnet företagsvärdering och tvistevärdering.

För mer information:
Sandra Sokoloff, Senior Director of Global Public Relations, A&M, +1 212-763-9853
Margaret Cameron-Waller, Director of Marketing U.K. & Europe, A & M, +44 (0)207 7155202
Björn Mogensen, Oxenstierna & Partners, +46 708 184298

Om Alvarez & Marsal

Företag, investerare och statliga enheter runt om i världen vänder sig till Alvarez & Marsal (A&M) när konventionella tillvägagångssätt inte är tillräckliga för att uppnå förändring och resultat. A&M, privatägt sedan bolaget grundades 1983, är ett ledande internationellt konsultföretag som bistår sina klienter med rådgivning, verksamhetsutveckling och omstrukturering.

Med över 3 000 anställda på fyra kontinenter bistår vi företag, styrelser, private equity-företag, advokatbyråer och myndigheter som står inför komplexa utmaningar. Våra seniora ledare och deras team bistår organisationer med att transformera verksamheter, accelerera tillväxt och resultat genom konkreta aktiviteter. Genom våra konsulter bestående av personer med erfarenhet från framträdande linjebefattningar och regulatorisk verksamhet, ledande konsulter samt branschauktoriteter, använder A&M sitt arv från omstrukturering för att förvandla förändring till en strategisk affärstillgång, hantera risker och realisera värden i varje steg i bolagets tillväxt.

Läs mer på alvarezandmarsal.com.

Följ oss A&M på LinkedIn, Twitter och Facebook.

Taggar: