Alvestaglass: Tecknar avtal med Järnaglass angående försäljning och distribution i Sverige

Report this content

Järnaglass är en producent av förstklassig ekologisk glass med fäste i Stockholm och Mälardalen. Alvestaglass har nu tecknat avtal om distribution för att öka Järnaglass närvaro och försäljning i dagligvaruhandeln i hela Sverige. Initialt görs en test i Göteborgsregionen och vid positivt resultat är planen  att under 2017 bredda det till hela Sverige. Målet är att öka Järnaglass försäljning från ca 6 mkr 2015 till 12 mkr 2017.

”Järnaglass breddar vårt erbjudande med glass även inom superpremium sortimentet och bevisar igen styrkan i vår egen distributionsrörelse. Vi får en ökad fyllnadsgrad i våra glassbilar och dessutom ökar vår årsomsättning med 6 mkr i ett slag,” säger Richard Hertvig, VD på Alvestaglass.

Avtalet är 3 årigt och innebär även att Alvestaglass tar över befintlig försäljning i Stockholm och Mälardalen.

För frågor om bolaget, vänligen kontakta:

Richard Hertvig, VD

E-post: richard@alvestaglass.se

Om Alvestaglass AB

Alvestaglass AB ska genom sitt nytänkande kvalitativa glassutbud, höga servicegrad med egen distribution och rimliga priser tilltala den nordiska glasskonsumenten. Alvestaglass genomförde under våren 2016 nyemission genom sk crowd-funding med Pepins. Handel i aktien kommer till att börja med att ske 4 veckor om året på Alternativa Listan hos Pepins.

Alvestaglass AB

Verkstadsgatan 5