Always Mind lanserar kommunikationskort för psykisk hälsa

Report this content

Always Mind, som utbildar och vägleder inom psykisk hälsa, lanserar nu kommunikationskort som ett stöd för chefer och arbetsgrupper för att underlätta samtal om psykisk hälsa på arbetsplatser.

Psykisk hälsa är en fråga som ofta upplevs svårt att prata om, samtidigt som det är en fråga som prioriteras av organisationer och som chefer förväntas hantera. Always Minds nya kommunikationskort är ett konkret sätt att möjliggöra samtal om psykisk hälsa.

– Ämnet psykisk hälsa är till viss del komplex i sin natur och upplevs ofta som något svårt att prata om, men faktum är att det inte alls behöver vara särskilt komplicerat att arbeta med i praktiken. Dialogen som följer tack vare de nya kommunikationskorten ger inte bara en värdefull uppskattning om var gruppen befinner sig i nuläget utan ger även en tydlig riktning framåt, säger Helena Reje, vd och grundare Always Mind.

Helena Reje lanserade Always Mind och en första hjälpen-tavla för psykisk hälsa för ett år sedan. De nya samtalskorten blir ett bra komplement och något som kommer att underlätta för chefer och arbetsgrupper att hålla ett löpande arbete och samtal igång kring områden som rör psykisk hälsa under hela året.

– Kommunikationskorten är skapade utifrån ett behov som jag under det gångna året upptäckt hos flera företag och framförallt hos chefer. Korten hjälper dem både att konkretisera arbetet med den psykiska hälsan i arbetsgruppen, och dessutom underlättar korten det löpande arbetet med den psykisk hälsan så att det inte enbart blir en enstaka punktinsats, säger Helena Reje.

Always Mind lanserar korten i samband med sin medverkan på Personal & Chef på Kistamässan den 27-28 september. Kortsamlingen består av 19 frågor som stöttar arbetsgrupper att lyfta och diskutera frågor som annars kan vara både svåra och jobbiga att föra fram och samtala kring.

Mer information

Fler pressbilder av Oscar Engström på Helena Reje: https://drive.google.com/drive/folders/1J7GlByO9SQN-zpwA8enJkFS8k5rCFHvm?usp=sharing

Helena Reje, grundare och vd Always mind
Mejl: helena@alwyasmind.se

Always Mind hanterar, utbildar och vägleder inom psykisk hälsa. Vi är övertygade om att det är medmänniskorna i vardagen som har de bästa förutsättningarna för att fånga upp och inledningsvis ta om hand om det psykiska måendet.

Läs mer om Always Mind på www.alwaysmind.se

Taggar: