Alzinova tillsätter ny Chief Financial Officer

Alzinova har utsett Håkan Skogström till ny Chief Financial Officer (”CFO”) och förstärker därmed bolagets ledning som ett viktigt steg i dess utveckling.

Håkan Skogström har mer än 30 års erfarenhet inom ekonomi och finans, bland annat som CFO/ekonomichef i Laurin Maritime AB och Safe at Sea AB.  Johanna Hultgren, tidigare ekonomichef/CFO på Alzinova AB, kommer att fortsätta på konsultbasis och finnas kvar i bolaget. Därmed förstärker bolaget finans- och ekonomisidan. Håkan tillträder rollen som CFO idag den 5 mars 2020.

”Jag är glad över att vi har rekryterat Håkan Skogström till denna viktiga roll och detta är ytterligare ett steg i Alzinovas tillväxt där vi fortsätter att stärka och utveckla organisationen. Med denna förstärkning fortsätter vi vårt viktiga arbete med att gå in i klinisk fas” säger VD Kristina Torfgård.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Kristina Torfgård, VD

Telefon: +46 70 846 79 75

E-post: kristina.torfgard@alzinova.com

Corpura Fondkommission AB

E-post: ca@corpura.se

Hemsida: www.corpura.se

Alzinova AB (556861-8168) bedriver forskning och utveckling av läkemedel för behandling av Alzheimers sjukdom – en av våra största folksjukdomar mot vilken effektiv behandling saknas. Bolagets patenterade teknologi möjliggör utveckling av nya terapier med potential att med stor träffsäkerhet angripa de skadliga ämnen som är centrala för sjukdomens uppkomst. Alzinovas fokus är utveckling av ett vaccin som ett långverkande läkemedel för behandling och förebyggande av Alzheimers sjukdom. Vaccinet är under preklinisk utveckling för förberedande inför studier i människa. Bolaget bedriver även utveckling inom diagnostik avseende sjukdomen. Alzinova är grundat av forskare som verkat vid MIVAC forskningscenter inom Göteborgs universitet och av GU Ventures AB