Kommuniké från extra bolagsstämma i Alzinova AB den 27 februari 2020

Idag, den 27 februari, 2020, hölls extra bolagsstämma i Alzinova AB (publ). Vid stämman fattades beslut om antalet styrelseledamöter i bolaget samt tillsättande av ny styrelseledamot enligt följande.

Extra bolagsstämman beslutade att styrelsen, för tiden intill slutet av nästa årsstämma, ska bestå av fem ledamöter. De befintliga styrelseledamöterna Björn Larsson, Clas Malmeström, Carol Routledge och Anders Waas konstaterades kvarstå i styrelsen med Björn Larsson som styrelseordförande för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Därutöver beslutade stämman att genom nyval utse Pernilla Sandwall till styrelseledamot för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Bolaget breddar därmed både kompetensen och sammansättningen i styrelsen.

”Vi är mycket glada över att Pernilla blir ny styrelseledamot i Alzinova AB. Med sin erfarenhet kommer Pernilla att tillföra värdefull kompetens i styrelsen, när bolaget nu går in i en klinisk utvecklingsfas” kommenterar styrelseordförande Björn Larsson.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Kristina Torfgård, VD

Telefon: +46 70 846 79 75

E-post: kristina.torfgard@alzinova.com

Corpura Fondkommission AB

E-post: ca@corpura.se

Hemsida: www.corpura.se

Alzinova AB (556861-8168) bedriver forskning och utveckling av läkemedel för behandling av Alzheimers sjukdom – en av våra största folksjukdomar mot vilken effektiv behandling saknas. Bolagets patenterade teknologi möjliggör utveckling av nya terapier med potential att med stor träffsäkerhet angripa de skadliga ämnen som är centrala för sjukdomens uppkomst. Alzinovas fokus är utveckling av ett vaccin som ett långverkande läkemedel för behandling och förebyggande av Alzheimers sjukdom. Vaccinet är under preklinisk utveckling för förberedande inför studier i människa. Bolaget bedriver även utveckling avseende sjukdomen. Alzinova är grundat av forskare som verkat vid MIVAC forskningscenter inom Göteborgs universitet och av GU Ventures AB.