Anna tar över kommunikationen på Amadeus

Amadeus Scandinavia har rekryterat Anna Rebermark som ny kommunikationschef i Skandinavien. Hon kommer närmast från finansföretaget Intervalor och har lång erfarenhet av marknadsföring och kommunikation från ett flertal branscher.

Anna Rebermark, 40 år, började för en vecka sedan och kommer att ha sin bas på Amadeus kontor i Stockholm.

– Reseindustrin är en spännande bransch som alltid har lockat mig. Jag kommer att fokusera på att göra Amadeus mer synligt mot kunderna och utveckla kommunikationen både internt och externt. Jag ser också en stor potential i att arbeta mer med PR i Skandinavien för att lyfta fram varumärket, säger Anna Rebermark, Manager, Corporate and Marketing Communication.

Hon har arbetat med marknadsföring, kommunikation och pr sedan mitten på 1990-talet och har innehaft ett flertal chefsbefattningar. I början av 2000-talet var hon nordisk marknadschef på Fluke Networks med ansvar för kampanjer, pr och varumärkesbyggande aktiviteter. Mellan 2003 och 2006 var hon marknadsansvarig i Sverige hos taklösningsleverantören Lafarge Roofing, där hon också ingick i ledningsgruppen i Sverige. Sedan 2007 har hon arbetat som marknadsföringsansvarig på Intervalor AB som verkar inom kapitalförvaltning, med ansvar för reklam, varumärkesaktiviteter och PR.

– Industrin står inför stora förändringar och som branschens ledande IT-leverantör blir det ännu viktigare att visa hur vi kan hjälpa kunderna att effektivisera och utveckla sin verksamhet. Annas långa erfarenhet av marknadsföring av komplexa produkter och tjänster är en stor styrka i det arbetet, säger Peter de Verdier, Director of Marketing, Amadeus Scandinavia.