Berg-Hansen förnyar avtal med Amadeus

Berg-Hansen Reisebyrå, en av Norges största resebyråer, fortsätter sitt långa och nära samarbete med Amadeus genom ett nytt flerårigt distributions- och teknikavtal.

4 juli 2014: Det nya långsiktiga avtalet mellan Berg-Hansen och Amadeus innebär att resebyrån kommer att fortsätta använda Amadeus omfattande sökverktyg för sina webbaserade bokningsverktyg. Berg-Hansen kommer även att samarbete med Amadeus kring utvecklingen av nästa generations front office-verktyg för resebyråagenter samt kring förbättrade sökverktyg för att få fram bästa pris och tillgänglighet för affärsresenärer.

– Berg-Hansen har en hög grad av egenutveckling av både webb- och front office-verktyg vilket gör samarbetet extra spännande, säger Per Arne Villadsen, VD på Berg-Hansen Reisebyrå. Amadeus starka ställning inom innehållsdistribution kommer även fortsättningsvis att vara en viktig framgångsfaktor för oss och vi kommer att arbeta tätt tillsammans för att säkra och utöka både bredden, djupet och kvaliteten i det tillgängliga innehållet.

– Avtalet innebär att den nära relationen mellan Berg-Hansen och Amadeus kommer att fortsätta utvecklas vilket stärker båda företagens positioner på marknaden, säger Jesper Söderström, VD på Amadeus Scandinavia.

VD, Amadeus Scandinavia

Per Arne Villadsen
VD, Berg-Hansen
Tel: +47 928 13 097
E-mail: pav@berg-hansen.no

Amadeus är en ledande leverantör av avancerade tekniska lösningar för den globala reseindustrin. Kundgrupper inkluderar operatörer (flygbolag, hotell, tåg, färjebolag m.fl.), återförsäljare (resebyråer och webbsidor) och köpare (företag och affärsresebyråer).

Amadeusgruppen har runt 10 000 anställda över hela världen, fördelade på centralkontor i Madrid (huvudkontor), Nice (utveckling) och Erding (operativ verksamhet), samt 71 lokala organisationer världen över.

Amadeus bygger på en transaktionsbaserad affärsmodell. Under 2013 rapporterade företaget intäkter på 3 103,7 miljoner euro och ett EBITDA-resultat på 1 188,7 miljoner euro.

Amadeus är noterat på den spanska aktiebörsen under förkortningen ”AMS.MC” och ingår i indexet IBEX 35.

För mer information om Amadeus, besök www.amadeus.com/sca

Om Berg-Hansen
Berg-Hansen är en ledande norsk resebyråkedja. Berg-Hansen är en totalleverantör som förmedlar affärsresor, gruppresor, konferenser och semesterresor. Tillsammans med internationella partnern Carlson Wagonlit Travel är Berg-Hansen en av världens största resebyråkedjor. I Norge är företaget representerat i hela landet. www.berg-hansen.no