eTraveli och Sembo väljer Amadeus Ancillary Services

Online-resebyråerna eTraveli och Sembo väljer att implementera Amadeus Ancillary Services. Resenärer kommer att uppleva en större frihet i att skräddarsy sina resor och kan också direkt boka bagage till sin flygresa via Etravelis webbsidor flygresor.se, charter.se, supersavertravel.se, Travelstart.se och gotogate.com och Sembos alla webbsidor i Skandinavien.

Med Amadeus Ancillary Services stärker online-resebyråer sitt kunderbjudande och kan möta resenärernas behov på ett ställe. Lösningen hjälper också både flygbolag och online-resebyråer att öka sina intäkter. Under 2015 ökade försäljningen av tilläggstjänster i resebyråkanalen med 95 procent.

Idag har 88 flygbolag implementerat Amadeus Ancillary Services och 113 flygbolag ska implementera lösningen som används världen över, inklusive alla IATA BSP-marknader.

För mer information om Amadeus Ancillary Services, se här.

Åsa Brögger
Marketing Communications Manager, Amadeus Scandinavia
asa.brogger@sca.amadeus.com

Amadeus är en ledande leverantör av avancerade tekniska lösningar för den globala resebranschen. Kundgrupper inkluderar operatörer (flygbolag, hotell, tåg, färjebolag m.fl.), återförsäljare (resebyråer och webbsidor) och köpare (företag och affärsresebyråer).

Amadeusgruppen har runt 13 000 anställda över hela världen, fördelade på centralkontor i Madrid (huvudkontor), Nice (utveckling) och Erding (operativ verksamhet), samt 71 lokala organisationer världen över.

Amadeus bygger på en transaktionsbaserad affärsmodell.

Amadeus är noterat på den spanska aktiebörsen under förkortningen ”AMS. MC” och ingår i indexet IBEX 35.

För mer information om Amadeus, besök www.amadeus.com/sca och den globala bloggen www.amadeus.com/blog