Flera nya samarbetspartners i Amadeus hotellösning för resebyråer

Amadeus integrerar ytterligare tre stora hotelleverantörer i sin hotellösning. I tillägg till det traditionella GDS-utbudet kan resebyråer nu även boka hotell från Sunhotels, Bedsonline och Travelcube via Amadeus Hotels.

För ett drygt ett år sedan lanserade Amadeus en ny distributionslösning som integrerar hotell från flera olika leverantörer i en och samma plattform, vilket skapar en marknadsplats för hotelleverantörer och köpare.

Nu utökar Amadeus utbudet i plattformen med flera globala och regionalt kända hotelleverantörer, såsom SunHotels, Bedsonline och Travelcube-GTA. Ytterligare leverantörer ska integreras i lösningen under 2016.

- Vi ser med spänning fram emot samarbetet med Amadeus. Distributionen via Amadeus Hotels kommer att öka vår möjlighet att nå nya kunder och samtidigt ge befintliga kunder en möjlighet till ökad effektivitet, säger Jonas Axelsson försäljningschef på Sunhotels Sverige.

Amadeus Hotels hjälper resebyråer att jämföra utbudet från ett flertal leverantörer. Hotellutbudet samlas i ett standardiserat format, vilket leder till att det enkelt och snabbt går att jämföra alternativen gällande tillgänglighet, prisnivå och ersättning.

- Resebranschen är väldigt konkurrensutsatt och gränsen mellan privat- och affärsresor blir allt otydligare. Vi vill erbjuda våra kunder ett komplett utbud av hotellboenden i Amadeus Hotels, med enklare bokningsprocess och effektivare hantering för våra resebyråer. Amadeus vill erbjuda en lösning som möter behovet på både privat- och affärsresesidan. säger Jesper Söderström, VD på Amadeus Scandinavia.

Mer information om lösningen
Efter integrationen av nya hotelleverantörer kan Amadeus erbjuda sina skandinaviska kunder tillgång till drygt 280 000 hotell från hotellkedjor, oberoende hotell, representationsföretag och hotelleverantörer. Tillsammans ger detta närmare en halv miljon hotellerbjudanden världen över.

Amadeus hotellutbud är bokningsbart via alla Amadeus plattformar, både för resebyråer (Amadeus Selling Platform) och företag (Amadeus e-Travel Management), samt genom Amadeus WebServices.

Mer information om lösningen finns här.

VD, Amadeus Scandinavia

Amadeus är en ledande leverantör av avancerade tekniska lösningar för den globala resebranschen. Kundgrupper inkluderar operatörer (flygbolag, hotell, tåg, färjebolag m.fl.), återförsäljare (resebyråer och webbsidor) och köpare (företag och affärsresebyråer).

Amadeusgruppen har runt 13 000 anställda över hela världen, fördelade på centralkontor i Madrid (huvudkontor), Nice (utveckling) och Erding (operativ verksamhet), samt 71 lokala organisationer världen över.

Amadeus bygger på en transaktionsbaserad affärsmodell.

Amadeus är noterat på den spanska aktiebörsen under förkortningen ”AMS. MC” och ingår i indexet IBEX 35.

För mer information om Amadeus, besök www.amadeus.com/sca och på bloggen www.amadeus.com/blog.