• Amadeus/

Nya Selling Platform ger offline-resebyrån möjlighet att möta den välinformerade kunden

Nu lanserar Amadeus nya Selling Platform - basen till resebyråagenternas flyg-, hotell- och destinationsinformation. Utöver tillgång till fler flygbolag ger plattformen resebyråerna möjlighet att öka sin intjäningsförmåga avsevärt. I övrigt märks förnyad destinationsinformation, kartor och hotellrecensioner.

Selling Platform förenklar bokningsadministrationen avsevärt. Ett exempel är bokningar av flygbolag som inte finns i Amadeus eget system. Dessa bolag tillgängliggörs nu och integreras fullt ut i systemet. I framtiden kommer agenterna, med Selling Platform som bas, även kunna sälja de tillägg som endast varit tillgängliga via flygbolagens egna hemsidor. Till dessa tillägg räknas exempelvis extra knäutrymme och extra bagage. Med funktionen Service Fee Manager kan resebyrån ta betalt för sina tjänster på ett enklare sätt. Resebyråer förlorar idag mycket pengar som en följd av att servicearvodet ofta uteblir från en bokning. Med en automatisering av denna avgift kan resebyråerna öka sin intjäningsförmåga avsevärt. – Nya Selling Platform ger våra agenter möjlighet att erbjuda slutkunden markant förbättrad service. Administrationen blir enklare och dessutom ger plattformen offline-resebyrån tillgång till verktyg som gör att de kan matcha den reserelaterade informationen som man hittar på nätet idag. Det är precis vad branschen efterfrågar, säger Jesper Söderström, Marketing Director, Amadeus Scandinavia. Tilläggsmodulerna Hotel Plus, Ticket Changer och All Fares Selling Platform är modulärt uppbyggd med en rad olika tilläggsapplikationer. En av dessa är Hotels Plus som ger resebyrån tillgång till all tänkbar information om ett bestämt hotell via en grafisk presentation som innehåller kartor, recensioner, bilder och uppgifter om rummen och kringfaciliteter som exempelvis pool och gym. Den nya hotellpresentationen ger agenten möjlighet att göra hotellbokningar utifrån geografi och pris, men gör det också lättare att hjälpa kunden att ta beslut. Andra tilläggsfunktioner som lanseras inom kort är Ticket Changer och All Fares. Ticket Changer förenklar den omständliga administration som ombokning av en resa innebär. Med All Fares får resebyrån tillgång till alla flygbolagens priser oavsett om de finns i Amadeus GDS eller inte. För mer information, vänligen kontakta: Jesper Söderström Director, Marketing Division Amadeus Scandinavia T: +46 8 458 05 00 M: +46 730 422 720 jesper.soderstrom@sca.amadeus.com Anna Rebermark Manager Corporate & Marketing Communications Marketing Division Amadeus Scandinavia T: + 46 8 458 05 95 anna.rebermark@sca.amadeus.com