• Amago Capital/

AMAGO Capital AB (fd Fotoquick AB), finska dotterbolag Eirikuva Digital Image Oy, tecknar ett exklusivt avtal med Onoff AB

Report this content

Eirikuva Digital Image, helägt dotterbolag till Amago Capital har tecknat ett nytt leverantörsavtal med OnOff’s svenska, finska och estländska butiksnät. Eirikuva kommer att leverera analoga och digitala bilder och bildprodukter till OnOffs ca. 70 butiker samt deras online service.

Eirikuva Digital Image Oy
Eirikuva är ett av Finlands starkaste varumärken inom fotobranschen. Verksamheten är inriktad mot "wholesale fotofinishing", vilket innebär framkallning av bilder och produktion av andra bildprodukter genom ett nät av 300 detaljhandelspartners samt grossistförsäljning av foto- och bildrelaterade produkter. Dessutom bedriver Eirikuva en onlineverksamhet både via en ny egen hemsida och genom att erbjuda onlinetjänster i form av "foto/bilderbjudandet; åt flera av bolagets detaljhandelspartners.

Webb: http://www.eirikuva.fi/