Extra bolagsstämma i Fotoquick AB (publ.)

Torsdagen den 14 december höll Fotoquick AB (publ.) en extra bolags¬stämma.
Bolagsstämman beslöt följande;

• Bolagsstämman beslöt att godkänna försäljningen av den svenska butiksrörelsen till Aircall i enlighet med avtal.

• Avyttringen av den svenska butiksrörelsen till Aircall AB omfattade också firman och varumärket Fotoquick. Samtidigt innebar avyttringen en förändring av Bolagets verksamhet. Med anledning härav beslöt bolagsstämman att § 1 i bolagsordningen får följande lydelse ”Bolagets firma är (alt. 1) Imago Capital/(alt. 2) Imago Capital Investment/(alt. 3) Imago Capital Holding/(alt. 4) Imago Investment/(alt. 5) Imago Holding Aktiebolag. Bolaget är publikt (publ)” (Notera att det finns fem alternativa firmaförslag som skall prövas vid registrering av bolagets nya firma), samt att § 2 i bolagsordningen får följande lydelse ”Bolaget skall investera i och via aktivt ägarskap förvalta företag som verkar i branscher under förändring samt bedriva därmed förenlig verksamhet.”

• Bolagsstämman beslöt att minska bolagets aktiekapital, utan indragning av aktier, med 16 971 871,40 kronor för täckning av bolagets förlust. I samband med minskningsbeslutet ändrades bolagsordningens aktiekapitalgränser till lägst 10.000.000 kronor och högst 40.000.000 kronor.

• Bolagsstämman beslöt att bemyndiga styrelsen att – med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, vid ett eller flera tillfällen intill nästkommande årsstämma – besluta om ökning av Bolagets aktiekapital genom nyemission av högst 1 390 000 aktier mot kontant betalning, genom apport, och/eller kvittning.

Samtliga av bolagsstämmans beslut togs i enlighet med styrelsens förslag till beslut som finns tillgängligt på företagets hemsida.