FORTSATT FOKUS PÅ KONSOLIDERING AV FÖRVÄRV FÖR ATT ÖKA EFFEKTIVITETEN OCH STÄRKA LÖNSAMHETEN

- Fortsatt svag lönsamhet i den svenska butiksverksamheten, medan övriga bolag inom koncernen utvecklas enligt plan. - Företaget fortsätter arbetet med att söka en strukturaffär för den svenska butiksverksamheten i syfte att förbättra lönsamheten i koncernen. - Fortsatt satsning på produktutveckling för att förnya det digitala erbjudandet och ta vara på de affärsmöjligheter som finns på marknaden.

Rapportperioden 1 april – 30 juni, 2006 • Nettoomsättningen uppgick till 98 577 kkr (30 621 kkr), vilket är en ökning med 222 procent. Ökningen kan till stor del härröras till expansionen i Sverige genom Önskefoto samt förvärven i Portugal och Finland. Totala intäkterna under kvartalet uppgick till 100 749 kkr (31 244 kkr). • Rörelseresultatet före avskrivningar uppgick till -9 457 kkr (-7 747 kkr). Jämfört med första kvartalet (-22 943) har förlusterna bromsats upp, men bolaget upplever fortfarande en svag lönsamhet inom den svenska butiksverksamheten. Fotobranschen präglas av en stark säsongsvariation. Det andra kvartalet är oftast starkare än det första kvartalet, och det andra halvåret är starkare än det första halvåret pga framkallning av semesterbilder och ”juleffekten”. • Resultat efter skatt uppgick till -13 248 kkr (-9 952 kkr). • Resultat per aktie uppgick till -2,40 kr (genomsnittligt antal aktier uppgår till 5 387 725). • Den 29 juni registrerades 67 960 nya aktier. Aktierna avsåg del av köpeskilling i förvärvet av MyPix AB. Totalt uppgår antalet aktier till 5 455 685. Övriga händelser 1 april – 30 juni • Fotoquick förvärvade företaget MyPix AB den 8 maj. Genom förvärvet stärker Fotoquick sin distribution via Internet. Förvärvet ska ses som en del i Fotoquicks strategi att förstärka de alternativa distributionskanalerna utöver retailverksamheten. Förvärvet är av mindre karaktär och ska främst ses som ett förvärv av kompetens och av en teknisk plattform, vilken kan användas inom hela koncernen. • Peter Norrhede har tillträtt som ny VD för dotterbolaget Önskefoto. • Finska dotterbolaget Eirikuva har lanserat en ny online-tjänst, med förstärkt kompetens från MyPix. Även dotterbolaget Foto Sport har lanserat sin första online-tjänst för den portugisiska marknaden. • Både Fotoquick och Foto Sport har genomfört omfattande nylanseringar av bildprodukter med fokus framförallt på nya fotoböcker, vilket är en produkt som företaget tror mycket på för framtiden och som fått en bra start försäljningsmässigt. Perioden 1 januari – 30 juni 2006 • Nettoomsättningen uppgick till 174 548 kkr (61 302 kkr), vilket är en ökning med 185 procent. Ökningen kan till stor del härröras till expansionen i Sverige genom Önskefoto samt förvärven i Portugal och Finland. Totala intäkterna under första halvåret uppgick till 177 325 kkr (77 470 kkr). Första kvartalet 2005 påverkades av avyttrande butiker i den svenska butiksverksamheten om cirka 15 000 kkr. • Rörelseresultatet före avskrivningar uppgick till -32 400 kkr (51 kkr). Resultatet för motsvarande period 2005 påverkades positivt av avyttring av butiker i den svenska butiksverksamheten om ca 15 000 kkr, vilket ska tas i beaktande vid en jämförelse. Säsongsmässigt är andra halvåret starkare än första halvåret som en följd av framkallning av semesterbilder och ”juleffekten”. • Resultat efter skatt uppgick till -32 670 kkr (-4 259 kkr). • Resultat per aktie uppgick till -6,0 kr (genomsnittligt antal aktier är 5 221 058). Övriga händelser avseende delåret 1 januari – 30 juni • I januari tillfördes Fotoquick 19 miljoner kronor i en riktad nyemission till en grupp investerare. Investeringen motsvarade 1 000 000 aktier och tecknades till en kurs om 19 kronor per aktie, vilket innebär 18 procent av bolaget. Efter den riktade nyemissionen uppgick antalet aktier till 5 387 725. • Gustaf Öhrn tillträdde som ny VD den 20 februari och efterträdde Christian Haeger som lämnade företaget efter tre år. • I februari förvärvade Fotoquick tillgångarna i finska fotoverksamheten Eiri Oy konkursbo. • Både Fotoquick och Foto Sport har genomfört omfattande nylanseringar av bildprodukter med fokus på nya fotoböcker. Det är en produkt som företaget har stor tilltro på för framtiden och som har fått en bra start försäljningsmässigt. Händelser efter periodens utgång • Robert Ejermark har tillträtt som ny CFO för koncernen från och med augusti. Kommande rapporttillfällen Tredje kvartalsrapporten presenteras den 26 oktober. Bokslutskommuniké presenteras 27 februari 2007. Solna den 17 augusti 2006 Gustaf Öhrn Verkställande Direktör Fotoquick AB (publ) Org nr 556476-0782 Bibliotekstorget 8 171 45 Solna Tel:08-514 96 139