Ny VD i Fotoquick AB (under namnändring till Imago Capital AB)

Robert Ejermark har utsetts till ny VD för Fotoquick AB (under namnändring till Imago Capital AB). Robert Ejermark är sedan tidigare CFO i Bolaget och tillträder VD-posten den 16 februari 2007.

Vid samma tidpunkt tillträder Göran Nordlund, styrelseordförande, posten som arbetande styrelseordförande i Bolaget.

I samband med att den svenska butiksrörelsen ”Fotoquick” såldes till Aircall AB under hösten 2006 beslöt Bolagsstämman att byta namn från Fotoquick till Imago Capital och att ändra verksamhetens inriktning. Den nya affärsidén är att investera i och aktivt förvalta entreprenörsledda företag som arbetar i branscher under förändring.

”Robert kommer att arbeta med förverkligandet av Bolagets nya strategi. Under den närmaste framtiden kommer vi i första hand fokusera på att synliggöra värden i våra tre större portföljbolag. Bolagen är Fotosport i Portugal, EiriKuva i Finland och Önskefoto AB säger Göran Nordlund, styrelsens ordförande.”

Gustaf Öhrn, nuvarande VD, lämnar sin post den 15 februari men kommer att kvarstå i Bolagets styrelse.