Amasten bjuder in till en digital invigning av Riki-huset i Sollentuna

För lite över ett år sedan gick startskottet för Amastens projekt i Sjöbergs centrum, ett Riki-hus med 80 studentlägenheter, kommersiella lokaler i botten och ett lägenhetshotell. Förra helgen flyttade de första studenterna in och under februari öppnar lokalhyresgästerna sina verksamheter. Nu bjuder Amasten in till en digital invigning av projektet, den 18 februari kl.14.00.

- Vi ser fram emot att välkomna Sjöbergsborna till ett helt nytt och mer levande centrum med service i form av gym, dagligvaruhandel, restauranger, kemtvätt och hotell, berättar Jennie Lind, fastighetschef hubb Öst på Amasten Fastighets AB.

- Eftersom nuläget är som det är kan vi inte vara på plats, bjuda på kaffe, klippa ett band och berätta om projektet som vi brukar. Men vi har märkt ett ökat intresse kring konceptet och därför bjuder vi in till ett digitalt event för att få inviga huset ändå, säger Richard Lantz, projektutvecklingschef på Amasten Fastighets AB.

Om evenemanget

Den 18 februari kl 14.00

Medverkande:
Mikael Rånes, tf VD Amasten
Moa Rasmusson (L), ordförande samhällsbyggnadsnämnden Sollentuna
Richard Lantz, projektutvecklingschef Amasten
Jennie Lind, fastighetschef hubb Öst Amasten
Magnus Jägre, IT och hållbarhetschef Amasten

OSA via

Länk till onlineeventet presenteras på Amastens hemsida och i våra sociala medier vid ett senare tillfälle. Vill du ställa en fråga till oss om projektet, eller om Riki-huset? Skicka in den på info@amasten.se, så besvarar vi den under eventet.

Vid frågor, vänligen kontakta
Malin Arnbom, kommunikationschef, Tel: +46 (0)70-275 16 72, malin.arnbom@amasten.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktperson(er)s försorg, för offentliggörande den 25 januari 2021 kl. 11.20 CET.

______________________________________________________________________

Amasten är ett fastighetsbolag som förvaltar, utvecklar och bygger. Fastighetsbeståndet utgörs av 90 procent bostäder, resterande areor utgörs av kontors-, butiks-, industri- och samhällslokaler. För ytterligare information besök vår hemsida www.amasten.se. Aktierna i Amasten är listade på Nasdaq First North Premier och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon 08-528 00 399, info@fnca.se.