Amasten blir helägare av projektet Järla Station

Amasten tillträder utestående 50 procent av projektet Järla Station i Nacka. Projektet har sedan Q3 2017 drivits inom ramen för ett finansiellt JV-samarbete med Partners Group. Amasten slutför nu den transaktion som avtalades i Q4 2020 genom att tillträda de utestående aktierna i projektbolaget för Järla Station.

Köpeskillingen motsvarar investerat belopp i projekt. Amasten har även träffat en uppgörelse avseende det ursprungliga fastighetsförvärvet som innebär att det inte kommer att utgå några ytterligare tilläggsköpeskillingar oavsett utfall i kommande detaljplan. Förvärvet bedöms inte ge någon omedelbar resultateffekt.

- Jag är nöjd över att Amasten nu har full kontroll över projektet, som har ett fantastiskt läge i Nacka, säger Mikael Rånes, VD på Amasten Fastighets AB.

Om projektet
I området planeras bostäder, handel, service, restauranger och en av de tre nya tunnelbanestationerna som planeras i Nacka, stationen Järla. Amastens byggplan innehåller 9 200 BTA. Läs mer om projektet här.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Mikael Rånes, VD, Tel: +46 (0)70-975 14 63, mikael.ranes@amasten.se

Mattias Lundgren, Vice VD, Tel: +46 (0)70-369 48 00, mattias.lundgren@amasten.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktperson(er)s försorg, för offentliggörande den 16 april 2021 kl.13.05 CET.

______________________________________________________________________

Amasten är ett fastighetsbolag som förvaltar, utvecklar och bygger. Fastighetsbeståndet utgörs av 90 procent bostäder, resterande areor utgörs av kontors-, butiks-, industri- och samhällslokaler. För ytterligare information besök vår hemsida www.amasten.se. Aktierna i Amasten är noterade på Nasdaq First North Premier och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon 08-528 00 399, info@fnca.se.