Amasten monterar första lägenheten i Knivsta

Amasten Fastighets AB bygger 120 hyresrätter, 50 hotellrum och kommersiella lokaler i tre byggnader, vid tågstationen i Knivsta. I oktober öppnades en kö för hyresrätterna och idag monterar Amasten den första lägenheten.

- Den snabba produktionstiden och den energieffektiva produkten har gjort att vi, i och med investeringsstödet, lyckats få fram hyresrätter med eftertraktade hyresnivåer på väldigt kort tid. I detta projekt har vi mer än halverat produktionstiden jämfört med mer konventionella produktionsmetoder - dessutom mitt under rådande pandemi. Vi är stolta över projektet och ser fram emot att välkomna hyresgäster i Knivsta till sommaren, säger Richard Lantz, projektutvecklingschef på Amasten.

Om Riki-huset
Riki-huset är ett nytt sätt att bygga energieffektiva hyresrätter med en industrialiserad process. Efter att lägenhetsmodulerna har monterats fortlöper arbetet med fasad, tak, detaljer och slutligen grönytor/montering av solceller. Ett Riki-hus kan uppföras på kortare tid, ca 1 år. Idag finns Riki-huset i Umeå, Timrå och Sollentuna. Läs mer om våra projekt på www.amasten.se/projekt

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Richard Lantz, Projektutvecklingschef, Tel: +46 (0)70-858 25 80, richard.lantz@amasten.se

Informationen lämnades, genom ovanstående persons försorg, för offentliggörande den 29 januari 2021, kl.08.30 CET.

Amasten är ett fastighetsbolag som förvaltar, utvecklar och bygger. Fastighetsbeståndet utgörs av 92 procent bostäder, resterande ytor utgörs av kontors-, butiks-, industri- och samhällslokaler. För ytterligare information besök vår hemsida www.amasten.se. Aktierna i Amasten är listade på Nasdaq First North Premier och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon 08-528 00 399, info@fnca.se.