Amasten öppnar kö för 120 hyresrätter i Knivsta

Idag öppnar Amasten en kö för 120 Riki-lägenheter i centrala Knivsta med inflyttning 2021. Projektet är det andra i Stockholmsområdet jämte projektet om 80 studentlägenheter i Sjöbergs centrum.

- Det känns bra att bygga hyresrätter och extra kul är det att få vara med i hela processen eftersom vi bygger, förmedlar och förvaltar fastigheterna, berättar Lovisa Lind, uthyrare Amasten.

Amasten förmedlar bostäder via ett eget kösystem på amasten.se

- Vi öppnar en separat kö för lägenheterna i Knivsta vilket vi hoppas kan hjälpa fler att komma in på bostadsmarknaden, berättar Lovisa Lind, uthyrare Amasten.

Om projektet

• 120 hyresrätter

• 1 300 kvm kommersiella lokaler; hittills tecknade hyresgäster är Puls & Träning, Kronans Apotek och Tan Express
  • Inflyttning Q1-Q2 2021
  • Samtliga lägenheter har parkettgolv, italienska kök med granitskiva och diskmaskin, helkaklade badrum med komfortvärme golv, kombinerad tvättmaskin och torktumlare och balkong
  • Anmäl intresse: www.amasten.se/knivsta

Vid frågor, kontakta

Malin Arnbom, kommunikationschef Amasten, Tel: +46 (0)70-275 16 72, malin.arnbom@amasten.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 oktober 2020 kl.14.50 CET.

Amasten är ett fastighetsbolag som förvaltar, utvecklar och bygger. Fastighetsbeståndet utgörs av 92 % bostäder, resterande ytor utgörs av kontors-, butiks-, industri- och samhällslokaler. För ytterligare information besök vår hemsida www.amasten.se. Aktierna i Amasten är listade på Nasdaq First North Premier och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon 08-528 00 399, info@fnca.se.