Amasten rekryterar Mikael Rånes som förvaltningschef

Mikael Rånes tillträder som förvaltningschef på Amasten i januari 2018. Mikael kommer att arbeta med att förbättra Amastens förvaltningsresultat.

-Jag är mycket förväntansfull över att få tillträda tjänsten som förvaltningschef. Jag har redan rest runt, träffat personalen och tittat på fastigheterna. Amasten har mycket fina fastigheter och kunnig personal. Jag ser fram emot att tillsammans med personalen utveckla och renodla förvaltningsorganisationen, säger Mikael Rånes tillträdande förvaltningschef på Amasten.

Mikael Rånes har lång erfarenhet från fastighetsbranschen och kommer närmast från egen verksamhet inom bygg- och fastigheter. Dessförinnan har Mikael arbetat som regionchef hos Akelius.

-Jag har jobbat tillsammans med Mikael Rånes under många år och vet att Mikael har den kompetens och det engagemang som krävs för att förbättra förvaltningen på Amasten. Jag ser fram emot att välkomna Mikael till Amasten, säger Jan-Erik Höjvall VD på Amasten.

Mikael Rånes påbörjar sin anställning den 8 januari.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Jan-Erik Höjvall, VD, Tel: +46 (0)70-553 80 04, janerik.hojvall@amasten.se

Mikael Rånes, tillträdande förvaltningschef, Tel: +46 (0)70-975 14 63, mikeal.ranes@amasten.se

___________________________________________________________________________

Amasten är ett fastighetsbolag som äger hyresfastigheter med i huvudsak bostäder, samt i viss del lokaler och kontor. Amastens affärsidé är att förvärva, förvalta och förädla, huvudsakligen hyresbostadsfastigheter, i mindre och medelstora svenska orter med goda tillväxtmöjligheter och stabil hyresmarknad. För ytterligare information besök vår hemsida www.amasten.se. Aktierna i Amasten är listade på Nasdaq First North och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon +46 8 528 00 399. www.fnca.se.

Taggar: