Amazfit nylanseras i Sverige

Report this content

Smartklocktillverkaren Amazfit utökar nu sitt spelutrymme med nysatsning på den nordiska marknaden. Tidigare modeller har funnits tillgängliga för svenskarna en tid, och de senaste och kommande lanseringarna väntas synas och höras betydligt mer i Sverige.

Stockholm 17 maj – Amazfit är ett globalt varumärke som erbjuder ett stort utbud av produkter som smartklockor, true wireless in-ear hörlurar, samt smarta träningsprodukter som löpband och intelligenta personvågar. Amazfits ledord är ‘Up Your Game’ och genom en kombination av hälsodata, patenterade biosensorer och innovativ AI-teknologi förväntas användarna kunna förbättra och mäta sin prestanda, dag för dag.

Amazfit ägs idag av Zepp Health som jobbar med teknologiska produktlösningar inom hälsa och fitness med användare över hela världen. Zepp Health är idag med i top-5 bland leverantörer* av smart wearables och har skeppat över 100 miljoner enheter sedan 2014 som nu finns tillgängliga i mer än 90 länder världen runt. De viktigaste funktionerna i Amazfits smartklockor är att de enkelt går att koppla till ens holistiska välmående och hälsa.

Zepp är ett varumärke som föddes 2011 i Cupertino, Kalifornien som nyligen förvärvats av det kinesiska företaget Huami. Det var förra året som företaget Huami gick ut med nyheten om att de skulle byta namn till Zepp Health, vilket är del i processen för förflyttningen av varumärket från Asien till att ta plats på världscenen som en global marknadsledare inom teknologi och hälsa genom sitt fokus på bland annat egenutvecklade och patenterade biometriska sensorer samt AI för att göra träning och hälsa kul och tillgängligt för alla oavsett teknisk nivå.

Se Amazfits Up Your Game Brand Video här.

För mer information och fullständig produktlista, besök www.amazfit.com

För mer information, kontakta:
Kalle Löfstrand, presskontakt på Amazfits kommunikationsbyrå Shomei
Mail: