Amazon Prime Video lanseras nu på Sony Playstation 4

Amazon meddelar idag att Amazon Prime Video-appen lanseras på Playstation Store i Sverige. Prime Video medlemmar ges nu möjlighet att ta del av TV-program och filmer på Sony Playstation 3 och Playstation 4.

I december förra året lanserades Amazon Prime Video på över 200 ställen världen över. Där finner medlemmar bland annat den nya superhjälteserien ”The Tick” och succén ”The Grand Tour” med Jeremy Clarkson, Richard Hammond och James May. Andra populära och prisbelönta serier är American Gods, The Man in the High Castle, Transparent, Mozart in the Jungle och Goliath. Dessutom finns det hundratals filmtitlar och andra TV-program att njuta av.

Nya kunder kan registrera sig på PrimeVideo.com och streama innehållet på andra enheter som exempelvis Android och iOS-telefoner och plattor, samt LG, Samsung TV och Android TV från Sony. Medlemmar kan även ladda ner filmer och TV-program i offline-läge för mobila enheter och på så sätt titta varsomhelst utan extra kostnad.

+46 72-396 80 44 (Anna)

Amazon styrs av fyra principer: kundfokus snarare än konkurrentfokus, passion för uppfinnande, helt fritt från driftstörningar och långsiktighet. Kundrecensioner, 1-Click shopping, personliga rekommendationer, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle Fire läsplattor, Fire TV, Amazon Echo, och Alexa är några av de produkter och tjänster som Amazon tagit fram. För mer information, besök www.amazon.com/about eller följ @AmazonNews