Amazon Prime Video nu på Apple TV

Amazon meddelar idag att Prime Video-appen nu finns tillgänglig på Apple TV 4K samt tidigare versioner av Apple TV. Prime Video-användare genom detta på ännu fler sätt streama prisbelönta och kritikerhyllade serier och filmer. De av Amazons titlar som är producerade i 4K Ultra High Definition (UHD) och High Dynamic Range (HDR) går att se på Apple TV 4K.

– Det finns inget bättre för oss än att göra våra kunder nöjda. Därför är vi överlyckliga över att nu kunna erbjuda dem möjligheten att använda Prime Video på Apple TV, säger Mark Eamer, vice president på Prime Video. Detta sker samtidigt som vi släpper den efterlängtade andra säsongen av The Grand Tour, som har premiär den 8e december. Den går nu dessutom att se i 4K på Apple TV 4K.

Amazon styrs av fyra principer: kundfokus snarare än konkurrentfokus, passion för uppfinnande, helt fritt från driftstörningar och långsiktighet. Kundrecensioner, 1-Click shopping, personliga rekommendationer, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle Fire läsplattor, Fire TV, Amazon Echo, och Alexa är några av de produkter och tjänster som Amazon tagit fram. För mer information, besök www.amazon.com/about eller följ @AmazonNews