AMAZON SLÄPPER NYHETER UNDER COMIC-CON

På Comic-Con festivalen i San Diego förra veckan gick Amazon Studios ut med en mängd spännande nyheter om både kommande och pågående projekt.

Homecoming

I Homecoming följer vi Julia Roberts karaktär Heidi Bergmans arbete på Homecoming Transitional Support Center, där hon hjälper krigsveteraner att anpassa sig till det vardagliga livet.

Fyra år in i framtiden har Heidi påbörjat ett nytt kapitel i sitt liv och bor numera med sin mamma och jobbar som servitris. När en revisor från försvarsdepartementet kommer och frågar ut henne om varför hon valde att lämna anläggningen inser hon att hon har förträngt den sanna anledningen bakom beslutet.

Serien baseras på den populära podcasten Homecoming och är skapad av Eli Horowitz och Micah Bloomberg.

Tom Clancys Jack Ryan

•  Svenska skådespelerskan Noomi Rapace kliver in i rollen som Harriet “Harry” Baumann, en skarp och charmig BND-agent (tyska säkerhetstjänsten).
  •  Första avsnittet av serien visades under Comic-Con.

Tom Clancy’s Jack Ryan har premiär den 31 augusti på Amazon Prime Video. Serien kretsar kring CIA-analytikern Jack Ryan som involverats i ett livsfarligt uppdrag efter att ha hittat ett kommunikationsmönster inom en ny terroristgrupp. I huvudrollen som Jack Ryan ser vi John Krasinski i sällskap med Wendell Pierce och Abbie Cornish. Serien produceras av Carlton Cuse och Graham Roland.

Lore

Serien är baserad på en podcast med samma namn och undersöker sanna och skrämmande historier som har gett upphov till moderna myter och legender. Lore kommer att innehålla nya berättelser från podcasten samt vissa som ännu inte släppts.

Good Omens

•  Oscar- och Golden Globe-vinnaren Frances McDormand kommer göra rösten till figuren ”the voice of God”.
  •  Följ produktionen bakom kulisserna - https://youtu.be/zgSZzkFM-Yc

En ängel och en demon har tvingats bilda en allians för att stoppa världen från att gå under. En 11-årig pojke är nyckeln till deras framgång, det enda problemet är att de inte vet var han är.

The Tick – säsong två

I en värld där superhjältar och skurkar är en del av vardagen, följer vi Arthur, en helt ordinär revisor som råkat sugas in i kampen mellan gott och ont efter att ha upptäckt att staden han bor i ägs av en superskurk som många trott var död.

The Man in the High Castle

I den tredje säsongen av serien om hur världen hade sett ut om Nazityskland gått segrande ur andra världskriget ser vi Julia Crain samarbeta med Trade Minister Tagomi. Spänningen mellan the Reich och the Empire stiger samtidigt som en ny Nazi-plan blir avslöjad - en som kan visa sig ha globala konsekvenser.