Amazon släpper trailer för The Romanoffs

Från Matthew Weiner, skaparen av Mad Men, kommer snart The Romanoffs. Serien har premiär den 12:e oktober och nu släpps en ny trailer.

Trailer

Idag släpper Amazon Prime Video en ny trailer för den efterlängtade serien The Romanoffs, en antalogiserie i åtta fristående delar. Serien handlar om olika fiktiva familjer som tror sig vara riktiga "Romanoffs", ättlingar till den ryska kungafamiljen. Serien är skapad av den niofaldigt Emmy-belönade Matthew Weiner som också står bakom Mad Men

Den 12:e oktober har The Romanoffs premiär. Då släpps två avsnitt - ”The Violet Hour” och ”The Royal We”. Efter det kommer ett nytt avsnitt att släppas varje vecka. Serien är inspelad i sju olika länder runt om i världen och varje avsnitt utspelar sig på en ny plats med en ny uppsättning skådespelare.

”The Violet Hour”

Utspelas i Paris, där ett släkthem håller nyckeln till familjens framtid. I rollerna ser vi bland annat; Marthe Keller, Aaron Eckhart, Ines Melab och Louise Bourgoin.

”The Royal We”

Ett par i ett äktenskap på väg utför, finner frestelser på egna håll. I rollerna ser vi bland annat; Corey Stoll, Kerry Bisché, Janet Montgomery och Noah Wyle.

I den internationella och prisbelönade skådespelarensemblen ingår bland annat: Oscars-nominerade Isabelle Huppert (Elle), Golden Globe-nominerade Marthe Keller (Marathon Man), Aaron Eckhart (Sully), Oscarsnominerade Diane Lane (Unfaithful), Emmy-nominerade Christina Hendricks (Mad Men), Emmy-nominerade John Slattery (Mad Men),  Amanda Peet (Togetherness), Jack Huston (Boardwalk Empire), Corey Stoll (The Strain), Grammy-vinnaren Andrew Rannells (Girls), Mike Doyle (Odd Mom Out), JJ Feild (TURN: Washington’s Spies), Janet Montgomery (Salem, This Is Us), Emmy- och Golden Globe-nominerade Paul Reiser (Red Oaks), Noah Wyle (Falling Skies), Kathryn Hahn (Transparent), Kerry Bishé (Halt and Catch Fire), Jay R. Ferguson (Mad Men), Ben Miles (Collateral), Mary Kay Place (Big Love), Griffin Dunne (Imposters), Cara Buono (Mad Men), Ron Livingston (The Conjuring), Jon Tenney (Hand of God), Clea DuVall (Veep), Radha Mitchell (Silent Hill), Hugh Skinner (Mamma Mia! Here We Go Again), Juan Pablo Castañeda (The Debt of Maximillian), Emily Rudd (Electric Dreams), Adèle Anderson (Company Business), Annet Mahendru (The Americans), Louise Bourgoin (I Am a Soldier), Hera Hilmar (Two Birds), Inès Melab (Agathe Koltès), Michael O’Neill (Dallas Buyers Club) och David Sutcliffe (Gilmore Girls).