Detta händer på Amazon Prime Video i januari

2018 inleds med två nya serier på Amazon Prime Video. Det psykologiska dramat Breathe, premiär 26 januari, och thrillern McMafia som redan nu går att se på PrimeVideo.com.

McMafia

McMafia är skapad av Hossein Amini and James Watkins och i rollerna ser vi bland annat James Norton, David Strathairn, och Juliet Rylance. Serien är inspirerad av Misha Glennys bästsäljande bok, baserad på verkliga händelser, och handlar om pojken Alex Godman (Norton). Alex växer upp i England med en mamma och pappa från Ryssland. Föräldrarna har en historia med den ryska maffian, något Alex försöker lämna bakom sig. Men trots att han har en egen laglig verksamhet och delar ett liv tillsammans med flickvännen Rebecca (Rylance) så kommer familjens förflutna ikapp honom. Detta ledder till att Alex måste utmana sina värderingar för att skydda dom han älskar.

Det andra avsnittet släpptes onsdagen 3 januari och de ytterligare sex avsnitten kommer finnas tillgängliga på Prime Video.

Breathe

Den 26 januari kommer Prime Video-medlemmar att kunna njuta av Breathe på Amazon. Breathe är ett psykologiskt drama där vi får följa vanliga män som står inför extraordinära omständigheter. Serien följer Sadh (Kabir Khan), en briljant men okonventionell polisofficer i Mumbai. Han upptäcker en koppling mellan dödsfall av organdonatorer vilket leder till en osannolik misstänkt, den trevliga Danny (Ranganathan Madhavan). Breathe är Amazon Prime Videos andra India Prime Originalserie efter lanseringen av Inside Edge 2017.

Prime Video-medlemmar kan titta på Prime Video Originals när som helst, var som helst via Amazon Prime Video-appen på Android och iOS-telefoner och tablets, Fire Tablets, LG och Samsung Smart TV, Android TV från Sony, PlayStation 3 och 4, XBox One och Apple TV eller online på PrimeVideo.com. Det går även att ladda ner alla undertexter till mobila enheter för offlinevisning. Medlemmar kan titta på engelska med franska, italienska, portugisiska och spanska undertextversioner, med även några dubbade versioner tillgängliga.

Kunder som inte redan är medlemmar i Prime Video kan prova på 7 dagar gratis på PrimeVideo.com.

För ytterligare information, maila amazonvideo@golin.com

Amazon styrs av fyra principer: kundfokus snarare än konkurrentfokus, passion för uppfinnande, helt fritt från driftstörningar och långsiktighet. Kundrecensioner, 1-Click shopping, personliga rekommendationer, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle Fire läsplattor, Fire TV, Amazon Echo, och Alexa är några av de produkter och tjänster som Amazon tagit fram. För mer information, besök www.amazon.com/about eller följ @AmazonNews