Jack Ryan får en andra säsong på Amazon Prime Video

Det blir minst två säsonger av Tom Clancy´s Jack Ryan på Amazon Prime Video. Detta är nu klart redan innan den första säsongen haft premiär. Serien är ett modernt omtag med John Krasinski i huvudrollen och är en samproduktion mellan Paramount Television och Skydance Television. Den första säsongen har premiär den 31 augusti i år.

Bakom serien står exekutiva producenterna och co-showrunners Carlton Cuse (Lost, Bates Motel) och Graham Roland (Fringe, Prison Break). Den andra säsongen spelas in under sommaren i Europa, Sydamerika och USA. Den färdiginspelade första säsongen, som har premiär den 31 augusti, är efterlängtad bland Prime Videos medlemmar. Efter Amazons Super Bowl-reklamfilm gick antalet användare som lagt till Tom Clancy’s Jack Ryan på sin bevakningslista upp med 400 procent.

- Förväntningarna på Tom Clancy’s Jack Ryan är skyhöga och eftersom jag har haft nöjet att få se den actionfyllda första säsongen vet jag vad som väntar. Därför är jag otroligt glad över att redan nu kunna meddela att det blir en andra säsong, säger Jennifer Salke, Head of Amazon Studios.

- Från första dagen ville vi ha John Krasinski som vår Jack Ryan. Vi är så glada att han är med och att vi får göra ytterligare en säsong med det här otroligt begåvade teamet. Vi är väldigt stolta över vad de har åstadkommit och är exalterade över att alla ska få ta del av det i sommar, säger Amy Powell, President of Paramount Television.