Många kommande serier på Amazon Prime Video

Amazon Prime Video gick ut med en mängd spännande nyheter för kommande serier under Television Critics Associations sommarturné. Bland annat presenterades värdefull information om den uppmärksammade Sagan om Ringen-serien.

JD Payne och Patrick McKay utvecklar Sagan om Ringen-serien för Amazon Prime

Amazon Studios har tillkännagivit att det blir duon JD Payne och Patrick McKay som valts ut för att ta med alla Sagan om Ringen-fans på resan tillbaka till Midgård.

– Vi är exalterade över chansen att samarbeta med Amazon och åter ge liv till denna fantastiska värld. Vi känner oss som Frodo då han lämnar Fylke med ett stort ansvar på sina axlar. Det här är början på ett livsäventyr, säger duon.

Manusförfattarna Payne och McKay har samarbetat under flera årtionden och har under den senaste tiden arbetat på projekt såsom Star Trek 4, Jungle Cruise och Escape.

Amazon Studios i samarbete med bröderna Russo för att skapa en global TV franchise.

Amazon Studios siktar in sig på att förändra berättarlandskapet för gott och presenterar ett nytt samarbete med bröderna Russos AGBO Studios.

–- Bröderna Russo har haft stor inverkan på popkulturen med deras kreativa genialitet i både Avengers: Infinity War och Captain America: Civil War. De höjde ribban för vad människor kan förvänta sig och jag ser fram emot att se dem göra samma sak för oss i detta mångfacetterade projekt, säger Jennifer Salke, Head of Amazon Studios.

Skräckserien THEM får två säsonger

Amazon har meddelat att de kommer producera två säsonger av skräckserien THEM i ett samarbete med Sony Pictures Television.

Seriens första säsong, THEM: Covenant utspelar sig under 1950-talet då familjen Emory bestämmer sig för att flytta från North Carolina till en förort till Los Angeles. Deras tillsynes trevliga gata förvandlas till en mardröm då både verkliga och övernaturliga krafter hotar deras liv.

Amazon Studios producerar The Expatriates från Nicole Kidmans Blossom Films

Serien, som baseras på Janice Y.K. Lees bästsäljare med samma namn, kommer finnas tillgänglig exklusivt på Amazon Prime Video.

– Efter att nyligen ha presenterat vårt samarbete med Nicole Kidman och Blossom Films är vi extremt glada att påbörja relationen genom att ge liv till Janice Y.K. Lees populära roman, säger Jennifer Salke, Head of Amazon Studios.

– Jag är väldigt lycklig över Blossom/Amazon-samarbetet. The Expatriates är bara början på vår relation och de gemensamma mål vi satt för att tillsammans skapa underhållande och meningsfullt innehåll, säger Nicole Kidman.

Antologi-serien Romanoffs kommer till Amazon Prime Video den 12 oktober.

Den efterlängtade serien Romanoffs kommer att ha premiär den 12 oktober. Enligt den nyligen släppta trailern till serien så kommer den att krylla av välkända gästande skådespelare.

I serien får vi följa åtta olika människor runt om i världen som tror sig vara ättlingar till den ryska kungliga familjen.

Den niofaldiga Emmy-vinnaren Matthew Weiner, även känd för hans arbete på Mad Men har skapat, skrivit, regisserat och producerat serien.

Komediserien Upload av Emmy-belönade Greg Daniels får grönt ljus av Amazon

Den romantiska och satiriska sci-fi serien består av tio avsnitt och har premiär på Amazon Prime Video. Serien produceras av Greg Daniels och Howard Klein. Producentparet har tidigare samarbetat i succéserierna The Office och Parks and Recreation.

– Jag är väldigt glad över att arbeta med Greg och Howard på detta projekt. De har ansvarat för några av de mest framgångsrika komediserierna under de senaste årtiondena och jag är övertygad om att Prime användarna kommer att älska Upload, säger Vernon Sanders, Co-Head of Television på Amazon Studios.

– Amazon är den perfekta plattformen för oss att skapa Upload. De har ett starkt kreativt gäng och är ett företag som en dag faktiskt skulle kunna öppna upp en värld för ett digitalt liv efter döden, säger Greg Daniels.