Ny säsong av The Grand Tour till Amazon Prime Video

Den 18 januari återkommer The Grand Tour till Amazon Prime Video med en tredje säsong. Återigen ser vi Jeremy Clarkson, Richard Hammond och James May ratta säsongen med ett nytt avsnitt varje vecka. I år får vi bland annat följa med till Mongoliet, Kina och Sverige.

Nu släpps också en ny trailer med några ledtrådar om kommande säsong. Där vi bland annat får se Richard Hammond kämpa för att hålla sin Jeep kvar på en liten bro över en djup dalgång i Colombia.

Inför den tredje säsongen har trion rest runt i världen och besökt platser som Colombia, Mongoliet, Kina, Detroit och Sverige. Precis som vanligt lyckas de skapa kaos var de än är. Men det stora studiotältet fick inte följa med den här gången utan lämnades kvar hemma i ”Jeremys trädgård”.

The Grand Tour återvänder till Prime Video den 18 januari 2019. Säsong 1 och 2 finns tillgängliga på streamingtjänsten redan nu.

Trailern till den nya säsongen finns här.

Nytt för säsong 3 är också The Grand Tour Game, ett racingspel från Amazon Game Studios där spelarna får sätta sig bakom ratten tillsammans med Clarkson, Hammond och May. Spelet låter fansen se på när programledarna försöker hantera en tveksam antik bil för att i nästa sekund själva befinna sig bakom ratten på samma bil på samma plats.

The Grand Tour Game kommer med splitscreen för upp till fyra spelare. Nya avsnitt av spelet släpps veckovis parallellt med programmet och innehåller inslag från veckans avsnitt.