Nya serier och säsonger i november

November blir en fullspäckad månad på Amazon Prime Video. Bland annat ser vi Julia Roberts i efterlängtade Homecoming, regisserad av Sam Esmail och andra säsongen av Patriot som har premiär med svenska Aliette Opheim i en av rollerna.

Homecoming – 2 november

Homecoming är en psykologisk thriller regisserad av Sam Esmail (MR. ROBOT) med Julia Roberts i huvudrollen. Serien handlar om Heidi Bergman (Julia Roberts) som jobbar på ett center för krigsveteraner och hjälper soldater anpassa sig till ett normalt liv. Där jobbar hon under Colin Belfast (Bobby Cannavale), som är en ambitiös man med maniska krav och tvivelaktiga motiv. På centret träffar hon även Walter Cruz, spelad av Stephen James, en soldat som vill starta nästa kapitel i sitt liv.

Fyra år senare har Heidi lämnat centret och påbörjat ett nytt liv. Hon bor tillsammans med sin mamma och jobbar som servitris. Men en dag får hon besök av en representant från försvarsdepartementet, spelad av Shea Whigham, som undrar varför hon lämnade sitt arbete på centret. Heidi börjar inse att det finns en annan sanning än den som hon intalat sig själv.

Homecoming har premiär på Amazon Prime Video fredagen den 2 november.

Se trailern här.

Patriot, säsong 2 – 9 november

Michael Dorman (Wonderland) spelar huvudrollen i denna komediserie som är skriven och regisserad av Steve Conrad (The Secret Life of Walter Mitty). Efter att knappt ha överlevt finner sig nu underrättelseofficerare John Tavner (Michael Dorman) med sin väska innehållandes 11 miljoner euro. Hans mål, att infiltrera Irans presidentval, är fortfarande långt borta. Som resultat av det beordrar Johns far, spelad av Emmyvinnaren Terry O´Quinn, mer extrema åtgärder. John ska mörda en av presidentkandidaterna. Det finns dock ett stort problem, personen han ska mörda befinner sig i Paris, under stor bevakning. I serien ser vi även Michael Chernus (Orange is the New Black), Aliette Opheim (Hassel), Kurtwood Smith (The Ranch) och Katleen Munroe (Resurrection)

Andra säsongen av Patriot har premiär på Amazon Prime Video fredagen den 9 november.

Officiell trailer finns här.

The Gymkhana Files – November 16

The Gymkhana Files har premiär den 16 november, exklusivt på Amazon Prime Video, och är en originalserie från Prime Video med världsberömda motorsportsstjärnan Ken Block. I serien får tittarna följa med när Ken och hans team försöker skapa den bästa och häftigaste motorvideon genom alla tider.

Under säsongen kommer totalt åtta avsnitt att släppas, med nya avsnitt varje vecka. Den 16 november får tittarna dock tillgång till de två första avsnitten direkt.

Se trailern här.

A Head Full of Dreams – 16 november

Coldplays nya film, A Head Full Of Dreams låter tittarna ta del av bandets 20-åriga historia. Filmen går att se exklusivt på Amazon Prime Video från och med fredagen den 16 november.

A Head Full Of Dreams bjuder på ett djupt och intimt porträtt av bandets spektakulära resa från pubarna runt Camden, hela vägen till de stora arenor världen runt. Hjärtat i storyn är bandets brödraskap som trots motgångar alltid funnits med under hela resan. Filmen är gjord av Mat Whitecross (Oasis: Supersonic) som träffade bandmedlemmarna i Coldplay redan under collegetiden, innan bandet ens var skapat. Filmen består av bilder från bandets första repetition i ett studentrum som Mat filmade med sin egna kamera, hela vägen fram tills idag.

Tillsammans med filmen släpper Coldplay även tre nya liveinspelade låtar, som finns att lyssna exklusivt på Amazon Music från och med fredagen den 26 oktober. Låtarna är: Stayin´ Alive (live från Glastonbury) framfört av Coldplay och Barry Gibbs, Us Against The World (live från Leipzig) och Don´t Panic (live från Paris).

Officiell trailer finner ni här

Beat – 9 november

Beat är Prime Videos femte tyska original-serie och handlar om en rad bisarra och chockerande mord som inträffat i Berlins vibrerande klubbvärld.

Beat är historien om Robert Sclag (Jannis Niewöhner), även kallad Beat - en klubbpromotor för Berlins största technoklubb, som själv aldrig tackar nej till en fest och ständigt testar sina gränser för att njuta till max av stadens nattliv. Den europeiska underrättelsetjänsten ser honom som perfekt kandidat att jobba under täckmantel för att komma åt de kriminella nätverken som sköter den illegala organhandeln.

Under jakten hinner Beats historia ikapp honom och gränsen för vad han klarar av närmar sig.

Dramat är baserat på en idé av Marco Kreuzpaintner, som även regisserar serien. I Beat ser vi flera kända tyska skådespelare som: Jannis Niewöhner, Karoline Herfurth, Christian Berkel, Alexander Fehling, Kostja Ullmann, Claudia Michelsen,  Hanno Koffler, Anna Bederke och Karl Markovics. Beat är skriven av Norbert Eberlein och producenter är Christopher Doll, Lothar Hellinger, Dan Maag och Willi Geike.

Officiell trailer finns här.