Nya serier på Amazon Prime Video i december

The Marvelous Mrs. Maisel, säsong 2 – 5:e december.

The Marvelous Mrs. Maisel är skapad av Amy Sherman-Palladino och med Rachel Brosnahan i huvudrollen. Andra säsongen av den prisbelönta serien har premiär på Amazon Prime Video onsdagen den 5:e december.

Seriens huvudperson Midge fortsätter sin väg uppför karriärstegen som komiker, något som visar sig bli mer utmanande än någonsin. Slitet för att lyckas börjar sätta sina spår på Midge och pressen att berätta för familjen väger tungt på hennes axlar – speciellt eftersom hennes val påverkar dem runt omkring henne.

I rollerna ser vi Rachel Brosnahan, Tony Shalhoub, Alex Borstein, Marin Hinkle, Michael Zegen, Kevin Pollak.

Exekutiva producenter är: Amy Sherman-Palladino (även skapare) och Daniel Palladino.

Följ Marvelous Mrs. Maisel i sociala medier #MrsMaisel och/eller på @maiseltv

Trailer till säsong 2 finns här.

Make Us Dream – 10:e december

Make Us Dream är historien om den legendariske fotbollsspelaren Steven Gerrards liv och karriär. Steven föddes den 30:e maj, 1980 i Whiston, Merseyside. Redan som 8-åring började han spela fotboll i Liverpool FC:s akademi och han stannade därefter kvar hos laget i 26 år. Hos klubben i hans hjärta skulle han under sin karriär vinna två FA-cuptitlar, tre League Cup, en UEFA-cup, en FA Community Shield och en UEFA Super Cup. Störst är UEFA Champions League-vinsten 2005 som avgjordes i en av historiens mest spännande matcher, i finalen mellan Milan och Liverpool i Istanbul.

Make Us Dream tar en närmare titt på mannen bakom legenden. Tittarna tas tillbaka till höjdpunkten den där kvällen i Istanbul 2005, men ges även en inblick i Stevens inre konflikt att hålla sig lojal mot sin klubb samt känslorna kring att vara nära att vinna det efterlängtade ligaguldet utan att lyckas. Make Us Dream är en känslobergochdalbana som ger ett nytt perspektiv till en av sportens mest kända personligheter.

Start Up, säsong 2 – 28:e december

Dramat Start Up återkommer för en ny säsong den 28:e december med 10 timmeslånga avsnitt. Start Up utforskar vad som händer när en briljant, men kontroversiell tech-idé dyker upp bland en grupp människor som inte passar in i världen av tech-entreprenörer. Berättelsen tar plats i Miami och handlar om vad som krävs för att nå framgång och om skapandet av ett otraditionellt tech-bolag. Hur bolaget finansierats av ”smutsiga” pengar från lokala gatugäng och hur det skapar problem med FBI.

Start Up är skapad och skriven av Ben Ketai (Chosen, The Forest) som även är seriens exekutiva producent och regissör. I rollerna ser vi återigen Adam Brody (Chips, The League), Martin Freeman (Fargo, Sherlock), Edi Gathegi (The Blacklist) och Otmara Marrero (Graceland). Utöver dessa ansluter även Ron Perlman (Hellboy, Sons of Anarchy) till seriens rollista, som Wes Chandler – en multimiljonär och affärsman. Ron kommer även att jobba som producent till serien. Hans dotter i serien, Mara, spelas av Addison Timlin (Californication).