Nyheter på Amazon Prime

Carnival Row - 30 augusti

Amazons släpper fantasy-dramaserien Carnival Row den 30 augusti. Orlando Bloom (Pirates of the Caribbean) och Cara Delevingne (Suicide Squad) medverkar i serien, som utspelar sig i en viktoriansk fantasyvärld fylld med mytologiska varelser vars exotiska hemland tagits över av människorna. Detektiven Rycroft Philostrate (Bloom) och en flyktingälva, Vignette Stonemoss (Delevingne) har en utmanande kärleksaffär i ett allt mer intolerant samhälle.

Förutom Bloom och Delevingne medverkar även Simon McBurney (The Borgias) som Runyan Millworthy, David Gyasi (Interstellar) som Agreus, Tamzin Merchant (Salem) som Imogen Spurnrose, Andrew Gower (Outlander) som Ezra Spurnrose, Karla Crome (Under the Dome) som Tourmaline, Arty Froushan (Knightfall) som Jonah Breakspear, Caroline Ford (Once Upon A Time) som Sophie Longerbane, Indira Varma (Game of Thrones) som Piety Breakspear och Jared Harris (Chernobyl) som Absalom Breakspear.

Carnival Row produceras av Amazon Studios och Legendary Television. Serien bygger på ett manus av Travis Beacham ”A Killing on Carnival Row”.

Kolla in trailern här

Ladda ner pressmaterial här

Mer om karaktären Vignette här

Mer om karaktären Philo här

Dokumentärserien “This is Football” – 2 augusti

Dokumentärserien “This is Football” släpps i sex delar under augusti. I filmade berättelser från hela världen - från Island till Argentina, Spanien till Rwanda och Kina till USA utforskas känslor och triumfer inom världens mest älskade sport. Vi får möta en rad intressanta personligheter i form av legendariska spelare, managers, presidenter, poeter, präster och matematiker. ”This is Football” ger ett unikt tidlöst porträtt av spelet och mänskligheten själv.

Medskapare till serien är den engelske prisbelönte utrikeskorrespondenten och sportjournalisten John Carlin (tidigare ”Invictus - de oövervinnliga”), tillsammans med produktionsbolag som brittiska indie October Films, spanska Brutal Media och Starbucks.

Se trailern här: https://youtu.be/bMrZ-LaOqAY

Dokumentärserien Free Meek – 9 augusti

Dokumentärserien Free Meek har premiär fredagen den ​​9 augusti 2019. I fem avsnitt berättas det om den amerikanske rapparen och aktivisten Meek Mills kamp för frikännande i ett rättsfall samtidigt som man belyser stora brister i USA:s rättssystem. Under tiden som Meek, hans familj och de juridiska ombuden kämpar för upprättelse, följer kameran hur utredningen återupptas i ett fall fyllt av oärliga poliser, falska bevis och korruption. Fallet kom att bli starten på #FREEMEEK-rörelsen och REFORM Alliance. Serien är producerad av Roc Nation och The Intellectual Property Corporation (IPC).

Hitta pressfoton här

Dokumentärserie om tyska Borussia Dortmund – 16 augusti

Sportdokumentärserien ”Inside Borussia Dortmund” i fyra avsnitt handlar om den hisnande fotbollssäsongen 2018/19 för Bundesliga-klubben. Borussia Dortmund är det första Bundesliga-laget som bjuder på en unik inblick bakom kulisserna hos en tysk toppklubb. Inside Borussia Dortmund, som ger en exklusiv insyn i lagets vardag, har producerats och regisserats av den prisbelönta filmskaparen och fotbollsdokumentärfilmaren Aljoscha Pause (tidigare Being Mario Götze, Tom Meets Zizou, Kein Sommermärchen och Trainer!).

Första avsnittet släpps fredagen den 16 augusti, det andra 23 augusti och det tredje 30 augusti. Det sista avsnittet släpps den 13 september. Serien är en Amazon original-produktion.

Jim Gaffigan: Quality Time - 16 augusti

Jim Gaffigan använder sin vardagliga humor för att hantera det otänkbara. Fyra Grammynomineringar har bidragit till att The Wall Street Journal utsåg honom till "King of Clean comedy." Gaffigan medverkar i tio filmer under 2019, av vilka tre hade premiär på Sundancefestivalen; Amazon Studios 'Troop Zero (med Viola Davis och Alison Janney), Them That Follow (med Olivia Coleman) och Light From Light (med Marin Ireland). Gaffigan kombinerar sina parallella karriärer dels som standup-komiker och dels som skådespelare med att uppfostra fem barn och stötta sin fru som håller på att återhämta sig från en hjärntumör.

Komedispecial - 19 augusti

Amazon Prime Video och Avalon släpper sex specialavsnitt med några av Storbritanniens mest älskade komiker. De sex avsnitten som innehåller nytt material spelas in under 2019 och första avsnittet med Chris Ramsey, Ed Gamble, Flo & Joan och Paul Chowdhry släpps på Amazon Prime Video den 19 augusti. Övriga avsnitt släpps senare i år.

Trailers för de fyra första specialavsnitten kan hittas här:

Avsnitten ingår i en serie med komiker, inklusive Jim Gaffigan, som släpps den 16 augusti, Alonzo Bodden, #IMomSoHard, Alice Wetterlund och Mike E. Winfield som alla släpps 23 augusti.

Läs mer om de deltagande komiker här: Chris Ramsey, Ed Gamble, Flo & Joan, Jayde Adams, Paul Chowdry and Rob Delaney.