Nyheter på Amazon Prime Video i december

I december har säsong 2 av The Grand Tour och den nya serien Jean-Claude Van Johnson premiär på Amazon Prime Video. Dessutom fortsätter Thursday Night Football genom hela december.

The Grand Tour (season 2)

Den 8:e december har den efterlängtade andra säsongen av The Grand Tour premiär på Amazon Prime Video. Den hyllade originalserien från Amazon med Jeremy Clarkson, Richard Hammond och James May, återvänder nu med 12 nya avsnitt filmade i 4K. För den nya säsongen har trion besökt platser som Kroatien, Mocambique, Dubai, USA och Spanien. Varje avsnitt inleds dock inför publik i The Grand Tour-studion i Storbritannien.

Se trailern här

Tillgång till seriens pressrum går att få genom att följa länken nedan. Vänligen respektera de embargon som listas.

Länk: https://amznstudios.box.com/v/GTS2PR

Lösen: TGTmedia

Jean-Claude Van Johnson starring Jean-Claude Van Damme

Den 15:e december har Jean-Claude Van Johnson premiär. Om du i hemlighet behöver få bort en politisk rival, försvaga ett multinationellt företag eller sänka en hel regering, då finns det bara en person för jobbet. En av filmhistoriens mest internationellt igenkända filmstjärnor.

I Jean-Claude Van Johnson spelar Jean-Claude Van Damme rollen som global kampsports- och filmstjärna. Men under alias ”Johnson” är även Jean-Claude världens farligaste privatdetektiv, en verksamhet han dock pensionerat sedan några år tillbaka. Olyckligtvis för världens skurkar ändras detta när han träffar en gammal kärlek. Den här gången är han dödligare än någonsin.

Se trailern här

Thursday Night Football

Fans till Amerikansk Fotboll kan under decembernätterna fortsättningsvis följa den Amerikanska Fotbollsligan, NFL, på Amazon Prime Video. Under december visas följande matcher, bland annat juldagsmatchen mellan Pittsburgh Steelers och Houston Texans:

30 november, kl. 8:25pm ET: Washington Redskins besöker Dallas Cowboys

7 december, kl. 8:25pm ET: New Orleans Saints besöker Atlanta Falcons

14 december, kl. 8:25pm ET: Denver Broncos besöker Indianapolis Colts

Special Christmas Day Game

25 december, kl. 4:30pm ET: Pittsburg Steelers besöker Houston Texans.

Amazon styrs av fyra principer: kundfokus snarare än konkurrentfokus, passion för uppfinnande, helt fritt från driftstörningar och långsiktighet. Kundrecensioner, 1-Click shopping, personliga rekommendationer, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle Fire läsplattor, Fire TV, Amazon Echo, och Alexa är några av de produkter och tjänster som Amazon tagit fram. För mer information, besök www.amazon.com/about eller följ @AmazonNews