Nyheter på Amazon Prime Video i juni

All or Nothing: New Zealand All Blacks

I den sex avsnitt långa säsongen följer vi Nya Zeelands rugbylag All Blacks. För första gången någonsin tillåts kameror dokumentera det legendariska All Blacks och under säsongen får tittarna bland annat följa med inför mötena med det engelska och irländska landslagen.

Serien bjuder på en exklusiv inblick in i ett av världens mest legendariska lag, under en av deras mest utmanande och omtalade säsong. Vi får insyn i omklädningsrummet, på fältet och i tränaren Steve Hansens och de hyllade spelarnas liv.

När serien börjar står laget inför en osäker framtid efter att tidigare nyckelspelare pensionerat sig. Nya Zeelands stolthet vilar på deras axlar och laget måste möta fansens förväntningar, rugbyns fysiska krav och medias kritiska ögon för att upprätthålla ett sekel långt arv av dominans i sporten.

15 juni: Goliath säsong två

Den prisbelönta Prime Original-serien Goliath är tillbaka med en andra säsong. Billy Bob Thornton vann en Golden Globe för sin roll i serien och återvänder nu som Billy McBride. Billy har efter Borns Tech-fallet motvilligt dragits tillbaka till juridiken när hans väns 16-åriga son arresteras för dubbelmord. Men allteftersom Billy och teamet börjar undersöka fallet upptäcker de en dödlig konspiration i Los Angeles smutsiga undre värld, där droger, fastighetsaffärer och politik blandas.

8 juni: Lost in Oz

I den Emmyvinnande Prime Original-serien tar sig Dorothy, Toto och deras vänner till nya, magiska och farliga platser. De skaffar sig vänner, möter fiender och återförenas med sina nära och kära från Emerald City.

I den här Prime Original-serien följer vi Mouse och hans vänner igenom en historia där en sak ständigt leder till en annan på de mest oväntade sätt. Det enda som är säkert är att när hela gänget är iväg på äventyr tillsammans kan det bara bli roligt.

1 juni: Dreams + Memories: Where the Red Fern Grows
En dokumentär tillbakablick på skapandet av filmen Where the Red Fern Grows.