Nyheter på Amazon Prime Video i maj

I maj tillkommer två internationella nyheter till Amazon Prime Video. Först ut är den rykande färska mexikanska serien Diablo Guardián, följt av en andra säsong av den hyllade tyska serien You Are Wanted. Dessutom får alla volleybollfans en glad nyhet då Prime Video kommer direktsända alla matcher från den professionella volleybollturneringen Austin Open 18–20 maj.

Diablo Guardián

Den 4:e maj kommer den första mexikanska Prime Original-serien Diablo Guardián. Serien baseras på den prisbelönta novellen av Xavier Velascos med samma namn och berättar historien om Violetta, en ung kvinna som flyr sitt hemland Mexiko för att börja om på nytt i New York. Men flytten blir allt annat än vad hon föreställt sig, och hon får istället ett bryskt uppvaknande när pengarna tar slut och hon hamnar i den kriminella Nefastófeles våld. Diablo Guardián finns tillgänglig på flertalet spåk och undertexter, bland annat engelska och spanska.

Kolla in trailern för Diablo Guardián här.

You Are Wanted (säsong 2)

Den 18:e maj återvänder den hyllade tyska serien You Are Wanted med en andra säsong. Här får vi följa den unga hotellchefen och småbarnspappan Lukas Franke när han blir jagad av både Secret Serviceagenter och internationellt kriminella efter att ha kommit över ett gigantiskt datainsamlingsprogram. Se hur Lukas på ett brutalt sätt rycks ur vardagen och tvingas till ett liv på rymmen, redo att ta sitt öde i egna händer. You are wanted finns tillgänglig på flertalet spåk och undertexter, bland annat engelska och tyska.

Kolla in trailern för Yor Are Wanted här.

Association of Volleyball Professionals: Pro Beach Volleyball Tour’s Austin Open

Den 18-20:e maj kommer Prime Video erbjuda direktsändningar och on-demand bevakning av det amerikanska volleybollförbundets (Association of Volleyball, AVP) professionella turnering Austin Open. Medlemmar på Prime Video kommer ha full tillgång till alla matcher, inklusive finaler, samt höjdpunkter och extra innehåll.

I volleybollturnering möts de bästa spelarna i Amerika och under åren har stjärnor som olympierna Phil Dalhausser, Todd Rogers, Misty May-Treanor, April Ross, Lauren Fendrick, Jake Gibb, Karch Kiraly och många fler deltagit.