Nyheter på Amazon Prime Video i november

Under november har den andra säsongen av den populära action-thrillern Tom Clancy’s Jack Ryan med John Krasinski internationell premiär på Amazon Prime Video. Dessutom släpps den fjärde och sista säsongen av Emmy-belönade The Man in the High Castle den 15 november.

Tom Clancy’s Jack Ryan, säsong 2 – premiär 1 november

I den andra säsongen av Tom Clancy’s Jack Ryan åker CIA-agenten Jack Ryan, spelad av John Krasinski, till den Venezuelianska djungeln för att följa efter vad som misstänks vara en last illegala vapen. Undersökningen hotar uppdaga en konspiration som går högt upp i leden vilket får Venezuelas president att attackera Jack på hemmaplan. Jack och hans team leds in på ett globalt uppdrag som tar dem genom USA, Storbritannien, Ryssland och Venezuela för att avslöja presidentens konspiration och få slut på det kaos som håller på att ödelägga landet.

Tom Clancy’s Jack Ryan produceras av Amazon Studios tillsammans med Paramount Television och Skydance Television och sänds exklusivt på Amazon Prime Video. Förutom John Krasinski hittar vi i den andra säsongen Wendell Pierce (The Wire) som James Greer, Noomi Rapace (Prometheus) som Harriet “Harry” Baumann och Michael Kelly (House of Cards) som Mike November i rollistan.

The Man in the High Castle, säsong 4 – premiär 15 november

Den fjärde och sista säsongen av Emmy-belönade The Man in the High Castle har premiär fredag den 15 november.

Den sista säsongen kantras av krig och revolution. “The Resistance” går från motstånd till uppror och drivs av Juliana Crain’s (Alexa Davalos) vision om en bättre värld. En ny rörelse växer fram för att slåss mot de nazistiska och imperialistiska vindar som blåser. Medan imperier skakas om slits chefsinspektör Takeshi Kido (Joel De La Fuente) mellan plikten att tjäna landet och relationen till familjen. Samtidigt dras ledaren John Smith (Rufus Sewell) mot nazisternas portal till ett alternativt universum och leker med tanken att kliva igenom mot något ingen annan upptäckt tidigare.

I The Man in the High Castle spelas huvudrollerna av Alexa Davos (Mob City), Joel De La Fuente (Hemlock Grove), Brennan Brown (Focus), Chelah Horsdal (You Me Her), Jason O’Mara (Agents of S.H.I.E.L.D.) och Rufus Sewell (Victoria). I den nya säsongen ser vi dessutom Frances Turner (The Gifted), Clé Bennett (Homeland), Rich Ting (NCIS: Los Angeles), David Sakurai (Iron Fist), Carter MacIntyre (Benched) och Bruce Locke (Hero).

Mer från Amazon Prime Video

Klart med ny säsong av Modern Love

Amazon Prime Video har bekräftat att man beställt en andra säsong halvtimmeslånga avsnitt av den romantiska serien Modern Love som baseras på den populära kolumnen från The New York Times med samma namn. Serien, som hade debuterade internationellt den 18 oktober på Amazon Prime Video, utforskar komplexiteten i kärlek. I fristående avsnitt och med en stjärnspäckad rollista kommer några av kolumnens mest älskade historier till liv och visar kärlekens alla former. Säsong två av Modern Love kommer att ha premiär på Prime Video under 2020.

Amazon Studios bekräftade också att man förnyar avtalet med regissören och manusförfattaren John Carney (Once, Sing Street) från första säsongen av Modern Love.

Amazon bekräftar ny säsong av All or Nothing med fotbollsklubben Tottenham Hotspur

Amazon och Tottenham Hotspur bekräftar att man kommer att göra en exklusiv behind-the-scenes dokumentärserie om fotbollsklubben. All or Nothing: Tottenham Hotspur följer laget under den pågående 2019/20 säsongen. Den nya Amazon Original-serien kommer att visas exklusivt på Prime Video nästa år.

Ted Bundy: Falling for A Killer – ny dokumentärserie med premiär 2020

I den kommande dokumentärserien Ted Bundy: Falling For A Killer får vi under fem avsnitt följa den ökända seriemördaren Ted Bundy’s långa förhållande med flickvännen Elizabeth Kendall. Ted Bundy: Falling for A Killer har premiär 2020 exklusivt på Amazon Prime Video.

Trailer för tredje säsongen av The Marvelous Mrs. Maisel

Trailern för den tredje säsongen av The Marvelous Mrs. Maisel finns nu tillgänglig och innehåller bland annat sången “Perfectly Marvelous” från Cabaret med en originalinspelning av Sutton Foster. Från den tredje säsongen finns också bildmaterial från Annie Leibovitz. Säsongen har premiär den 6 december på Amazon Prime Video.

Titta på trailern här
Ladda ner bildmaterial av Annie Leibovitz här

The Walking Dead

Amazon Prime Video bekräftar att en tredje serie från The Walking Dead-världen kommer till Prime Video under våren 2020. Den nya serien kommer att tas fram tillsammans med Scott M. Gimple (The Walking Dead) och Matt Negrete (White Collar).

Titta på teasern här
Ladda ner bildmaterial här

Nya action-thrillern Treadstone har premiär utanför USA på Amazon Prime Video under 2020

Amazon har bekräftat att första säsongen av den efterlängtade action-thrillern Treadstone kommer exklusivt till Prime Video. Från producenterna av Bourne-filmerna kommer Treadstone, en serie som utforskar historien bakom den ökända CIA-operationen med samma namn. Följ händelserna från dåtid till nutid och se hur CIAs hemliga Black Ops-program modifierade beteendet för att göra nyrekryter till övermänskliga dödsmaskiner. Alla avsvnitt från första säsongen kommer till Prime Video i januari 2020.

Titta på teasern här

+46 70 400 22 35 (Eric)