Nytt på Amazon Prime Video i december

The Marvelous Mrs. Maisel, säsong 3 – 6 december

Säsong 3 av tittarfavoriten lanseras globalt fredagen den 6 december på Amazon Prime Video.

I den tredje säsongen upptäcker Midge och Susie att livet på turné med Shy är glamouröst men förödmjukande, och de lär sig en läxa om nöjesbranschen som de aldrig kommer att glömma. Joel kämpar för att stötta Midge medan han följer sina egna drömmar. Abe tar sig an ett nytt uppdrag och Rose lär sig att hon har egna talanger.

The Marvelous Mrs. Maisel är vinnare av sexton Emmy Awards, inklusive ”Outstanding Comedy series” och tre Golden Globes, och har även prisats som den bästa komediserien på TV. Serien är skapad av Amy Sherman-Palladino och Daniel Palladino som också skrivit manus och regisserat. I rollerna syns Emmy- och Golden Globe-vinnaren Rachel Brosnahan, Golden Globe- och Emmy-vinnaren Tony Shalhoub, Emmy-vinnaren Alex Borstein, Emmy-nominerade Marin Hinkle, Michael Zegen, Kevin Pollak, Caroline Aaron och även Emmy-vinnaren Jane Lynch.

The Grand Tour presenterar: Seamen – 13 december

Det första avsnittet av The Grand Tour äventyrsspecial kommer att lanseras fredagen den 13 december, endast på Amazon Prime Video.

I det första av en rad specialavsnitt av The Grand Tour börjar Clarkson, Hammond och May sitt nästa äventyr. De förbereder sig för en storslagen ”road trip” genom Vietnam och Kambodja. Den här gången har programledarna tagit en paus från fyra hjul och påbörjar istället en ambitiös båtresa. Resan tar dem längst en av världens mest ikoniska vattenvägar – Mekongdeltat.

I avsnittet kommer man att se programledarna styra tre väldigt olika båtar. Clarksons båt är en rekreation av en patrullbåt (även kallad PBR, Patrol Boat River) från krigstiden i Vietnam, som är ett känt militärt fartyg som man kan se i den amerikanska krigsfilmen Apocalypse Now. Hammond kanaliserar sin inre Don Johnson genom att välja en Miami Vice-inspirerad speedboat och May lever ut sin drömsemester på kanalen i en klassisk träflodkryssare från 1939. Deras resa på vatten är 800 km lång och börjar på den farliga sjön Tonlé Sap i Kambodja och slingrar sig via en rad av äventyr och olyckor genom Mekongdeltat. Avslutningen blir en av de farligaste och mest spännande utmaningarna som Clarkson, Hammond och May någonsin har stått inför.

The Expanse, säsong 4 – 13 december

Fjärde säsongen av The Expanse har premiär på Amazon Prime Video fredagen den 13 december.

I den här säsongen påbörjas ett nytt kapitel, där besättningen på Rocinante på uppdrag från FN ska undersöka vad som väntar bakom Ring Gate. Mänskligheten har fått tillgång till fler planeter som liknar Jorden vilket har lett till en jakt på nya marker för befolkningen på Jorden, Mars och “the Belt”. Det späder också på spänningen mellan nationerna. Ilus, som är den första av dessa planeter, är rik på naturtillgångar men med en mörk historia som kantas av ett utdött alien-samhälle. Samtidigt som Jordbor, Marsianer och Belters försöker befolka och dela upp planeten och dess tillgångar, förstår man inte den nya världen man rör sig i och de faror som lurar runt hörnen.

Annat på Amazon Prime Video

Hunters – Teaser-trailer

Exekutiv producerad av Academy Award-vinnaren Jordan Peele och ledd av den legendariska Academy Award-vinnaren Al Pacino, följer Hunters ett mångfaldigt band av nazistjägare i New York City i slutet på 70-talet. Jägarna, som de är kända som, har upptäckt att ett hundratal högt rankade nazitjänstemän bor bland dem och konspirerar för att skapa ett fjärde rike i USA. Den eklektiska gruppen av jägare går ut i en blodig kamp om att föra nazisterna till rättvisa och förhindra deras nya planer på folkmord. I rollerna ser vi Logan Lerman, Jerrika Hinton, Josh Radnor, Kate Mulvany, Tiffany Boone, Greg Austin, Louis Ozawa Changchien, Carol Kane, Saul Rubinek, Dylan Baker och Lena Olin.

Andy Murray – premiären av dokumentär och trailer

Andy Murray: Resurfacing ger tittarna en inblick i tennisspelaren och Grand Slam-vinnarens liv i jakten på hans största comeback någonsin. Dokumentären har exklusiv premiär på Amazon Prime Video fredagen den 29 november.

The Walking Dead Universe

Amazon Prime Video annonserade titeln på den tredje serien från The Walking Dead-världen, The Walking Dead: World Beyond, kommer att komma till Prime Video våren 2020. Dessutom har en ny trailer för serien avslöjat att Emmy-prisvinnaren Julia Ormond kommer spela en återkommande karaktär i serien som karismatisk ledare för en stor och sofistikerad styrka.

Ladda ner teaser-art här

+46 70 400 22 35 (Eric)