Premiär för Lorena på Amazon Prime Video

Fredag den 15 februari har dokumentärserien Lorena premiär på Amazon Prime Video. Serien består av fyra avsnitt och är producerad av Jordan Pele.

Trailer: https://youtu.be/zgczWr9Vqm8

Lorena är regisserad av den erkända dokumentärskaparen Joshua Rofé och handlar om sanningen bakom fallet med Lorena och John Wayne Bobbitt. John och Lorena blev kända efter incidenten den 23 juni 1993 då Lorena skar av sin make Johns penis med en kökskniv. Lorena dömdes till 45 dagar psykisk vård efter att rätten bedömt henne haft tillfällig mental störning när brottet begåtts.

Serien ger tittarna en ny bild av Lorena Bobbitt och visar även hur händelsen lade grunden för den moderna nyhetsbevakningen. Istället för att handla om sexuella trakasserier och våld i hemmet hamnade historien hos skvallerpress och blev ett skämt i amerikanska talkshows. Lorena är en banbrytande djupgrävning i moraliska ställningstaganden och mänskliga tragedier.

Lorena är producerad av Monkeypaw, Sonar Entertainment och Number 19.

Trailer: https://youtu.be/zgczWr9Vqm8

Bilder: https://bit.ly/2CV0qSV